Content

Veľký výber najlepších reklám a kampaní z Marketinger fanpage

Kristína Biela
06. 03. 2019
20035 pozretí
Content
Kristína Biela
20035 pozretí
06. 03. 2019

Veľký výber najlepších reklám a kampaní z Marketinger fanpage

V Marketingeri začínam písať môj piaty rok, a preto som sa rozhodla, že pre vás dám dokopy to najlepšie z toho, čo máte na mojej práci nevedomky najradšej. Príspevky z našej fanpage.

V živote novodobého mladého marketéra sú pritom štyri roky na tom istom mieste vcelku veľká vec, takže, ak sa nenahneváte, označím túto periódu za dlhú dobu.
 


Isté je, že za túto dobu som sa naučila veľa o písaní, marketingu, reklame, tímovej práci, manažmente, kreativite, zodpovednosti a bez pochýb aj o chlapskom humore.

Čo však nad tým všetkým nenápadne vytŕča, je fakt, že som získala aj perfektný prehľad v reklamných kampaniach z celého sveta.

Po mojom príchode do firmy som sa totiž rýchlo prepašovala na post admina Marketinger fanpage, ktorú založil a zhruba rok spravoval náš Mišo. Od tých čias pre vás nepretržite dohľadávam to najlepšie zo sveta reklamy, marketingu a človečej kreativity. Koniec koncov, taký bol zámer tejto stránky od jej začiatku.

Či sa mi to darí alebo nie, o tom tentoraz, s vaším dovolením, polemizovať nebudem. Veď načo by aj?

Za všetko napokon hovoria práve vaše reakcie, komentáre, správy, lajky, srdiečka aj hejty, ktoré si vždy užívame a za ktoré sme vďační. Aj vďaka tomu je totiž život v našej digitálnej agentúre o niečo pestrejší a rozhľadenejší. Viete, mimo našej bubliny.

Ako odmenu (alebo možno len ako  nostalgickú bodku za touto periódou) som si spravila menší prieskum (vďaka ti, Kontentino), v rámci ktorého som vyhodnotila reklamy, kampane, príspevky a idey, ktoré vás doposiaľ na Marketinger fanpage oslovili najviac.

Populačnú vzorku máme vcelku slušnú, takže ich možno pokojne môžeme vnímať ako to, čo slovenskej duši v reklame a marketingu lahodí najviac.

Skôr ako prejdem k veci, ešte jedna posledná poznámka (sľubujem). Ak vás ani jeden z nasledujúcich príspevkov nezaujme, neinšpiruje, nezabaví či nerozplače, balím kufre.
 


Dosť bolo rečí. V období od začiatku marca 2015 do konca februára 2019 vás na Marketinger fanpage najviac oslovili, zabavili a možno i k dobrým činom podnietili nasledujúce reklamy.

Videá

Najväčší dosah a popularitu pravidelne zaznamenávajú kreatívne reklamné filmy, takže ak uvažujete, že vhupnete do týchto komerčných vôd, smelo do toho. Perspektíva by bola.

Výbornou métou pre vás môžu byť nasledujúce špičkové reklamné práce renomovaných agentúr, ktoré našich fanúšikov doslova chytili za srdce. Alebo rozosmiali. Alebo oboje. Tu sú:
 

Audi: Doors (22-tisíc pozretí)

Saudská Arábia ako posledná krajina na svete povolila ženám v roku 2018 možnosť nadobudnúť vodičské preukazy. A v Audi sa tejto témy veľmi elegantne chytili.


Dátum zverejnenia: jún 2018, reklamná agentúra: Thjnk, Hamburg, Nemecko

Heinz Australia: A Can Size for Every Aussie (25-tisíc pozretí)

Veselú trojminútovú reklamnú rozprávku o fazuľovom mužíkovi a jeho životnom príbehu si pokojne môžete pozrieť aj ako rozprávku na dobrú noc. Krásna práca.


Dátum zverejnenia: september 2018, Reklamná agentúra: Y&R, Nový Zéland

Reklama na šampón Dove Men + Care (36-tisíc pozretí)

Ak vás nerozosmeje táto zábavná reklama na šampón Dove Men + Care, ktorá paroduje reklamy na ženské šampóny, potom to nedokáže už zrejme žiadna iná.


Dátum zverejnenia: rok 2013, reklamná agentúra: Ogilvy & Mather Sao Paulo, Brazília

Allergo: To czego szukasz, jest bardzo blisko... (61-tisíc pozretí)

Internetový poľský obchod Allegro je vychýrený skvelými reklamami. Krátkym filmom o mame a jej dcére, ktorá sa pripravuje na maškarný bál, sa však značke podarilo prekonať už vtedy dosť vysoko nastavenú latku.


Dátum zverejnenia: marec 2017, reklamná agentúra: Bardzo, Varšava, Poľsko

Zoznamovacie lavičky Nescafé (184-tisíc pozretí)

Téma pošliapaných ľudských vzťahov v dôsledku využívania internetu a technológií pravidelne vzbudzuje medzi ľuďmi obrovský ohlas. Pochopili to aj v Nescafé a zareagoali na to vtipným a milým spôsobom.


Dátum zverejnenia: apríl 2017, reklamná agentúra: Publicis, Miláno, Taliansko

Otec s dieťaťom v McCafé (415-tisíc pozretí)

Reklama, v ktorej otec so spiacim bábätkom v aute dokola obchádza budovu McCafé, na istý čas zaplavila slovenské fejsbuky. Síce som vedela, že rodičovská láska a starostlivosť zaberú, ale naozaj som nepredpokladala, že si video len u nás pozrie viac ako 415-tisíc ľudí. Ta-dá, víťaz.


Dátum zverejnenia: júl 2018, reklamná agentúra: DDB, Austrália

Printy

Aby videá nezostali namyslené, musím vyzdvihnúť aj veľkú obľúbenosť printov a rôznych ďalších kreatívnych reklamných vizuálov. Nečudo. Mnohé z nich sú hotovými umeleckými dielami, inšpirujú ľudí k dobrým veciam a podnecujú nás k tomu, aby sme sa zamysleli nad dôležitými skutočnosťami. Výborné práce.
 

Séria vizuálov It's All Connected od BioSuisse

Originálne printy od združenia švajčiarskych eko poľnohospodárov vyzdvihujú dôležitosť organického pestovania.


 


 


Dátum zverejnenia: apríl 2018, reklamná agentúra: thjnk, Zürich, Švajčiarsko. Odkaz na Facebook post.
 

Kampaň operátora Movistar Chile Connect With Your Life

Keď mobilný operátor vyzýva ľudí, aby odložili svoje smartfóny, je to možno paradox. Zato však veľmi vítaný.


Dátum zverejnenia: jún 2018, reklamná agentúra: Y&R Santiago, Chile. Odkaz na Facebook post.


Nádherné ilustrácie od Thomasa Danthonyho pre Magnum

Značka Magnum zaplnila ulice sériou úžasných outdoorových reklám, v ktorých majstrovsky ukryla produkt bez toho, aby ho prvoplánovo podsúvala spotrebiteľom.


 


 


Dátum zverejnenia: apríl 2018, reklamná agentúra: LOLA MullenLowe, Madrid, Španielsko. Odkaz na Facebook post.

 

Roztápajúca sa Zem od WWF

Tento vizuál na tému globálneho otepľovania od Svetového fondu na ochranu prírody WWF je z roku 2005. Žiaľ, stále viac naberá na aktualite.


Dátum zverejnenia: máj 2005, reklamná agentúra: VVL BBDO, Brusel, Belgicko. Odkaz na Facebook post.
 

Výstižná reklama na hluk potláčajúce slúchadlá JBL

Odkaz reklamy je jasný – občas jednoducho treba nasadiť slúchadlá a vypnúť svet.


Dátum zverejnenia: september 2018, reklamná agentúra: Cheil Worldwide, Hong Kong. Odkaz na Facebook post.
 

Veľkolepé promo na Schusev State Museum of Architecture

Print s moskovským Chrámom Vasilija Blaženého, ktorý propaguje ruské štátne múzeum architektúry, už síce pozná celý svet, ale nikdy neuškodí pozrieť sa naň znovu. A znovu. A znovu.


Dátum zverejnenia: máj 2013, reklamná agentúra: Saatchi & Saatchi Russia, Moskva. Odkaz na Facebook post.

Guerilla

Obľúbené a zdieľané bývajú tiež príspevky z oblasti guerilla marketingu.

Aby som bola trochu náučná, guerilla marketing je reklamná stratégia, ktorej účelom je spropagovať značku alebo produkt na uliciach s využitím malého obnosu peňazí. A keď sa táto stratégia spojí s perfektným nápadom a dobrou exekutívou, môže to vypáliť veľmi dobre, respektíve s nečakane veľkým dosahom.

Z mnohých skvelých guerilla inšpirácií u nás zarezonovali najmä tieto:
 

Motivačná Nike Run lavička


Dátum zverejnenia: január 2012, autor: Annie Chiu (Cargo Collective), New York, USA

 

Reklama na Coca-Colu zo 60. rokov, ktorú vytvorili holuby


Dátum zverejnenia: 60. roky 20. storočia, reklamná agentúra: neznáma

 

Nezvyčajné parkovacie miesta pre Jeep v Dánsku


Dátum zverejnenia: 2007, reklamná agentúra: Bates Y&R, Kodaň, Dánsko

A čo Marketinger?

Samozrejme, obsah zo sveta dopĺňame aj o naše vlastné príspevky. A medzi najobľúbenejšie posty sa za moju štvorročnicu dostali aj tie.

Okrem článkov, ktoré tvoríme dlhodobo, si najväčšiu pozornosť v uplynulom čase vyslúžil špeciálne tento post:
 

Uvedenie nášho nového webu a brandu


 

A zo spomínaných Marketinger článkov zarezonovali (podľa reportov v nástroji Kontentino) doposiaľ najmä články o často používaných nespisovných výrazoch, o tvorbe loga so skrytým významom a tiež o vizuálnych identitách v roku 2019

Tajomstvo odhalené

Je mi jasné, že si niekto niekde teraz môže povedať, že za veľkým dosahom sú aj veľké peniaze.

Takže aby som vyvrátila mýty a polopravdy, prezradím vám štandardnú sumu podpory reklamno-inšpiratívnych príspevkov z našej fanpage (teda mimo našich vlastných brandových postov, ktoré, prirodzene, sponzorujeme viac). Skúsim to v teleshopping štýle.

Nie je to ani 100 eur.

Nie je to ani 50 eur.

Dokonca to nie je ani 10 eur.

Len teraz a špeciálne pre nás sú to len neuveriteľné 3 eurá a k tomu organika úúúúplne zadarmo!
 

Čo si z toho všetkého môžeme zobrať?

Osobne mám zo všetkých vyššie spomenutých reklám dobrý pocit, pretože vo mne prebúdzajú nádej v dobro ľudstva (úplne seriózne).

Dokazujú totiž, že nám záleží na medziľudských vzťahoch, že máme plné zuby kriku a sporov, že nám nie je ľahostajné životné prostredie, že zbožňujeme dobrý humor a že stačí aj málo na to, aby sme mohli robiť veľké veci.

Berme preto uvedené práce ako inšpiráciu k tomu, ako robiť reklamný svet krajším, lepším a zmysluplnejším. Pokúsme sa aj v reklame šíriť viac ľudskosti a pozitívnych emócií, ktorá dokážu ľudí spájať. Totiž v dobe, v ktorej sa až desivo prehlbuje nenávisť, je možno práve toto našou povinnosťou.

Kristína Biela

V Marketingeri som budovala obsahovú a kreatívnu časť prakticky od nuly – a bola to úžasná skúsenosť. Viedla som aj magazín Free Times a popísala som tu toho viac než dosť. Život mal však so mnou iné plány, a tak, po takmer siedmich rokoch tu, chopila som sa roly mamy. Úprimne? Nič krajšie a ťažšie som dosiaľ nerobila. A čo po materskej? Rada by som sa pozitívne prekvapila. Moje agentúrne miesto ale teraz prenechávam iným. No ak by ste si predsa chceli niečo odo mňa prečítať, budem sa vám pripomínať v mojej Tragipoézii.

Mohlo by vás zaujímať