From the
bottom up

Na začiatku to bol iba sen. Niežeby sme vás chceli romanticky naladiť, ale ono to bol naozaj sen. Jednému z našich zakladateľov sa totiž v noci prisnil budúci názov našej agentúry. A tak tu teraz píšeme tento Marketinger príbeh, ktorý síce vôbec nie je ako zo sna, ale je náš. Skutočný a neprikrášlený.

Dajme si hneď na úvod zarážajúci fakt. Marketinger bol vysnívaný názov, ale spočiatku nie pre agentúru. Išlo o pomenovanie fanpage na Facebooku, ktorej zmyslom bolo inšpirovať ľudí super-extra-zaujímavými informáciami o reklame a marketingu, ktoré sme sami sledovali a ktoré nás motivovali byť lepšími v našej práci. A ako sme tak pozorovali narastajúci záujem ľudí o túto tému a taktiež o naše vnímanie digitálneho marketingu, postupne sa nám v hlavách začala kreovať myšlienka. Opustiť komfortnú zónu dobrej práce v stabilnej online agentúre a vybudovať niečo vlastné. Vlastné nám a nášmu pohľadu na digitálny svet. A tak sa aj stalo.

Výpovede v práci, ošemetné oficiálne záležitosti pri zakladaní firmy, prvé kancle, získavanie prvých klientov a prvých ľudí do tímu... Nebolo to easy, môžete nám veriť. Ťažko sa predsa láka do firmy šikovný človek, keď mu nemôžete ponúknuť úžasný plat, kalčeto či každý deň raňajky zadarmíčko. Realita bola taká, že jediným benefitom bol pracovný stôl a možnosť priniesť si do práce svoj vlastný počítač. No nezober to. Navyše, o cool firemných priestoroch vtedy nebolo ani reči. Malá kancelária v nenápadnej office budove v Ružinove, v ktorej nás skoro vykradli, to naozaj nebola idylka.

Lenže človek rýchlo príde na to, že super pracovné prostredie nevytvárajú najmodernejšie nábytky a spotrebiče, ale ľudia. A tá hŕstka bláznov, ktorých dala dokopy vôľa učiť sa a podieľať sa od počiatku na vzniku niečoho tak pozitívne neznámeho, tá to pochopila veľmi rýchlo. Zrazu bolo v našom tmavom mini kancli útulne a veselo. A to aj napriek tomu, že sa nehralo kalčeto, ale makalo sa. Celé dni, neraz i noci. A takto nejako sme vlastne začali tvoriť náš „online príbeh“. Ako nezávislá agentúra bez akéhokoľvek investora, s podporou pár známych ľudí z brandže, ktorí nám na začiatku pomohli naštartovať kolotoč. Písal sa rok 2015. Čistý punk.

Celý ten príbeh by bol možno aj na knihu (okej, na brožúrku), takže preskočme ďalej.

Po mnohých menších projektoch prišla jedna ohromná vec. Prvý vyhratý tender, prvý veľký klient a možnosť konečne ukázať všetko, čo je v nás. DHL Parcel Slovensko. Hoci, keď sa nad tým zamyslíme, až tak úplne všetko sme zase ukázať nechceli. Keď sa po stretnutí výkonný riaditeľ DHL Parcel ponúkol, že s nami pôjde dole k autu, nebolo nám práve do smiechu. Starý Opel Corsa plný psích chlpov, ktorý sme odparkovali pred budovou, predsa len nepôsobil príliš reprezentatívne. Niežeby sme sa zaň hanbili, ibaže by áno.

Za čo sme sa však nikdy nehanbili a v čom sme si vždy boli (a vždy budeme) na 100 % istí, boli naše schopnosti, kreativita a vôľa zamakať nad rámec požadovaného. Aj preto sme si okrem online-u úspešne vyskúšali tiež realizáciu video spotu, audio reklamy na Spotify či outdoor kampane. Digitál bol však vždy tým, v čom sme sa cítili najlepšie. A tak sme sa v ňom vyprofilovali až do dnešnej podoby.

Aby to ale nebolo celé iba o práci a klientoch, dajme si aj niečo z našej voľnočasovej zábavy. Tak napríklad, keď sa niekedy vyberiete splavovať Malý Dunaj, možno sa k vám dostane legenda o partii ľudí, ktorým sa tu premiérovo podarilo potopiť pol posádky aj s katamaránom. Áno, to sme boli my. Napokon, naša jednotka samovrahov mala k tejto udalosti aj priamo úmerný názov – PiRád.

A keby ste náhodou niekedy uvideli na obede v obchodnom centre človeka oblečeného v historickom kostýme šermiara, nečudujte sa a pekne ho pozdravte. Pravdepodobne to bude náš programátor, vďaka ktorému už roky pracujeme s vlastným CMS systémom EDI.tor.

Takže toto bolo v skratke niečo z našich spomienok. No keďže ste sa dočítali až sem, predpokladáme, že by vás mohlo zaujímať aj to, ako je to s nami teraz. Máte ešte minútku?

Dnes v každom prípade zažívame lepšie časy. Nielenže sme sa po roku presunuli z ponurého kanclu do parádneho rodinného domu s vlastnou záhradou, ale pribudlo k nám aj niekoľko ďalších nadaných a pracovitých ľudí. Dokopy je nás 20. Čiže slovom dvadsať ľudí, ktorí aj napriek svojej inakosti zdieľajú podobné profesijné a morálne hodnoty a sú tak trochu fanatikmi do marketingu a reklamy.

Samozrejme, sme aj kamoši, a preto spolu radi trávime čas nielen v práci pri počítačoch. Trávime ho aj v práci na záhrade, v práci pri hraní Xboxu, v práci pri maximálne vyťaženom kávovare, v práci pri pingpongu alebo v práci pri spoločnom sledovaní premiéry novej série Game of Thrones. A už sa brutálne tešíme na pokračovanie. Nemyslíme tým však pokračovanie seriálu, ale to naše. Pretože vieme, že sa máme na čo tešiť.

V súčasnosti už totiž stojíme nohami pevne na zemi, chápeme, kým sme, vieme, kam smerujeme, a urobíme všetko preto, aby sme našou prácou a naším prístupom zlepšili vnímanie digitálneho marketingu na Slovensku. 

Toľko teda nateraz z našej Marketinger brožúrky. Veď ktovie, možno to raz naozaj dáme aj na knihu.

S pozdravom
vaši Marketingers

our
skills