Najlepšie tipy na Black Friday kampane, ktoré raz-dva zvýšia predaje vo vašom e-shope
Automation

Najlepšie tipy na Black Friday kampane, ktoré raz-dva zvýšia predaje vo vašom e-shope

Jakub Fabian
22. 11. 2019
965 pozretí
Automation
Jakub Fabian
965 pozretí
22. 11. 2019

Najlepšie tipy na Black Friday kampane, ktoré raz-dva zvýšia predaje vo vašom e-shope

Nočná mora každého markeťáka? Black Friday. Nemám rád túto časť roka. No na druhej strane sa musím pochváliť, pretože predošlý rok sa nám dosť dobre podaril. Teda našim klientom. Aj preto vám prinášam krátky článok o tom, čo konkrétne sme na Black Friday spracovali v relatívne krátkom čase pomocou toolu Exponea.

Ak Exponeu nepoznáte či nepoužívate, nezúfajte a čítajte ďalej. Niektoré z nasledujúcich fičúriek šikovnejší programátor zvládne hravo spraviť aj bez nej.

Strážny pes

Rexa nájdete na viacerých weboch, ktoré optimalizujeme v rámci Exponey, a má veľmi zaujímavú funkcionalitu. Tá sa vám postará tak o navýšenie e-mailovej databázy, ako aj o najrelevantnejší segment pre odoslanie newslettera, kde sa fakt nemusíte báť o Open či Click Rate.

Pri našom klientovi eyerim sme pripravili formulár umiestnený priamo pod hlavným CTA produktovej stránky.

Formulár na takzvaného strážneho psa sme v rámci webu eyerim umiestnili priamo pod hlavné CTA na stránke produktu.

Formulár zbiera e-maily, ktoré do Exponey následne ukladáme s updatom, že ide o Black Friday subscribera. Túto kampaň sme zapínali niekoľko dní, ba až týždňov dopredu, aby sa nám vyzbieral dostatočný segment na odoslanie newslettera.

Ide o nenáročnú zmenu na webe, ktorú viete implementovať relatívne rýchlo a bez problémov cez Tag Manager alebo priamo do webu.

Pre Exponeákov – nezabudnite si poriadne zatrackovať a otestovať ukladanie dát. A, samozrejme, nezabúdajte ani na spätnú väzbu (poďakovanie alebo info o ďalšom postupe) po subscribnutí formulára.
 

E-mailové segmenty pre túto kampaň:

Prirodzene, nemôžeme očakávať, že nám všetci subscriberi trafia produkty, ktoré zlacníme v rámci Black Friday. Preto musíme tento segment rozdeliť na dva podsegmenty.

Vyššie som zabudol spomenúť jednu dôležitú vec. S updatom si do karty zákazníka ukladáme aj ID produktu, ktoré následne porovnávame s databázou Black Friday produktov. Vďaka tomu si presne vieme rozdeliť ľudí do nasledujúcich segmentov:
 

1. Zákazníci, ktorí si strážia produkty v zľave

Na tento segment si viete pomocou agregátov vytiahnuť produktové ID, ktoré si zákazník nechal postrážiť, a natiahnuť si k nemu všetky potrebné dáta, ako obrázok či cenu.

Samozrejme, odporúčam použiť aj Recommendations Models na vytiahnutie similárnych produktov na spestrenie výberu zákazníkovi. Nikdy neviete.

Možno zmenil/a obľúbenú farbu rámu okuliarov. Alebo mal obľúbený influencer vtedy zelené, ale práve hodil na Instáč šedé. Šedá je nová zelená. Buď ako influencer aj ty. Tu máš šedé. V tomto spočíva sila Recommendations.
 


 

2. Zákazníci, ktorí si strážia nezlacnené produkty

Pre tento segment odporúčam nastaviť newsletter v štýle „tvoj produkt stále nezlacnel, no nezabudli sme na teba! Tieto produkty sú momentálne zlacnené.“

Do odporúčaných produktov vyťahujeme Black Friday produkty, ktoré sme zlacnili, no vo väčšej miere. Tu už sa medze nekladú. Len si dajte pozor na to, aby ste sa zmestili do maximálnej dátovej veľkosti e-mailu. Aby vám ho Google nezosekol niekde v polke.

Áno, síce si tam pridávame button na otvorenie celého mailu v prehliadači, ale úprimne. Kto by na to klikal? Radšej menej produktov a preklik na kategóriu či filter Black Friday produktov na webe.

Urgencia nákupu – Low Stock notifikácie

Keďže návštevnosť v týchto dňoch vždy láme rekordy, je logické, že niektoré produkty sa vypredávajú rýchlejšie ako tie ostatné, čo vieme takisto využiť v náš prospech.

Súbežne so strážnym psom je preto fajn pripraviť notifikácie na produkty, ktoré sú buď najnavštevovanejšie, alebo sa rýchlo vypredávajú. Pre každý z nich vieme použiť inú ikonku či iné zvýraznenie. Motivujeme alebo urgujeme tak návštevníka k vykonaniu nákupu. 


Ikona s “Se vinde rapid”, v preklade “Rýchlo sa vypredáva”, urguje návštevníka k nákupu. Na demonštráciu som použil rumunský web eyerim. Už ste chceli hejtovať, čo? :)

Na túto notifikáciu v rámci Exponey využívame reporty, kde si vyťahujeme najnavštevovanejšie ID webu.

Na základe tohto reportu následne vieme overovať, či sa tieto ID nachádzajú na zobrazenej kategórii návštevníka. Pokiaľ sa nájde zhoda, zobrazíme mu pri najnavštevovanejších či najpredávanejších produktoch notifikácie, aké môžete vidieť na obrázku vyššie.

Odpočítavanie Black Friday

Na urgenciu a súčasnú navigáciu návštevníka v tom, ktoré produkty sú v zľave, máme pripravený aj Countdown, ktorý sa odpočítava len pri Black Friday produktoch.

Takisto ako pri Low Stock notifikácii, aj táto funkcia je výborná na urgenciu k nákupu. Šikovný programátor by mal hravo zvládnuť aj niečo takéto.


Kategória produktov na rumunskom webe eyerim s pridaným odpočítavaním pri Black Friday produktoch.

Black Friday odpočítavanie sme vložili aj na detail produktu – priamo pod hlavné CTA.

Nezabudnite sa pripomenúť

Samozrejme, v deň Black Friday sa treba zákazníkom pripomenúť. A aký spôsob je na to najlepší? Jednoznačne newsletter. A k tomu správne zacielený a personalizovaný.

Segmentovanie databázy a nastavovanie e-mailových kampaní som však rozoberal v mojom poslednom článku o tvorbe personalizovaných newslettrov. Takže ak vás zaujíma aj táto téma, budem rád, ak si tento článok prečítate. 

Na záver by som ešte rád podotkol, že úpravy alebo kampane, ktoré som popísal vyššie, sme už tento rok reálne použili v rámci rumunského webu nášho klienta eyerim (v Rumunsku bol Black Friday 15. novembra). A aké sme dosiahli výsledky?

V deň Black Friday sa nám konverzie vyšplhali nad 30 % proti ľuďom, ktorým sme túto kampaň nezobrazili. Riešenia teda mali super dopad aj tento rok. A budeme s nimi pokračovať. Trúfnete si aj vy?

Jakub Fabian Mojou prácou je uľahčovať prácu vám všetkým. Ako Automation Specialist sa venujem primárne automatizácii procesov v digitálnom marketingu. To je vec, že? Lenivosť sme preniesli aj do sveta práce. Paradoxne, môj život až tak o lenivosti nie je. Mám rád hory a každý šport s nimi spojený. No v našej nadmorskej výške ma oslňuje svet technológií. Vždy som bol blázon do sveta, kde figuruje umelá inteligencia, stroje, objavovanie vesmíru a iné milestony 21. storočia. Preto sa vždy prebúdzam s pocitom, že som súčasťou tohto dlhovekého ľudského bádania.

Mohlo by vás zaujímať