Približne ⅓ vyhľadávaní v Google sa uskutočňuje cez obrázky. Ako dosiahnuť, aby cez ne našli aj vás?
Traffic

Približne ⅓ vyhľadávaní v Google sa uskutočňuje cez obrázky. Ako dosiahnuť, aby cez ne našli aj vás?

Júlia Janošovičová
27. 06. 2017
4671 pozretí
Traffic
Júlia Janošovičová
4671 pozretí
27. 06. 2017

Približne ⅓ vyhľadávaní v Google sa uskutočňuje cez obrázky. Ako dosiahnuť, aby cez ne našli aj vás?

Vedeli ste, že približne tretina všetkých vyhľadávaní uskutočnených cez Google sa vykoná vo vyhľadávači obrázkov? Ak je vašou prioritou predaj vizuálne atraktívnych produktov a služieb, mali by ste spozornieť.

Jedna tretina je totiž dosť veľká sila. Práve preto popri úprave layoutu vášho webu nezabudnite aj na úpravu obrázkov. Tie sa totiž, podobne ako webstránky, v textovom vyhľadávači zoraďujú na základe relevantnosti k hľadanému pojmu.

Preto sa oplatí “vypimpovať” aj veľakrát zanedbávané obrázky, čo poviete? :)

Čo je potrebné na to, aby vás bolo vidieť?

V prvom rade si urobte audit vášho webu. Využite na to dostupný crawlovací nástroj, napríklad voľne dostupnú verziu Screaming Frog SEO Spider. Prostredníctvom toho môžete ľahko a jednoducho identifikovať obrázky, ktoré nie sú „SEO friendly“, a upraviť ich.

firotour-seo-screaming-frog-marketinger

firotour-seo-screaming-frog-marketinger

Ako môžete vidieť na obrázkoch vyššie, free verzia nástroja Screaming Frog napríklad na webstránke CK FIRO-tour ukazuje len jeden obrázok väčší ako 100kb a 19 obrázkov bez Alt popisku.

Samozrejme, prostredníctvom filtra si môžete zobraziť aj iné kategórie, napríklad Alt text nad 100 znakov či kategóriu All.

Netreba zabúdať, že free verzia Frogu precrawluje len limitovaný počet podstránok. Konečné výsledky teda môžu byť skreslené. Ak chcete bádať do väčšej hĺbky, mali by ste si tento alebo iný podobný nástroj predplatiť.

Image a Alt popisky označte správne

Užívateľom sa pri vyhľadávaní prostredníctvom kľúčových slov zobrazia relevantné obrázky, ktoré ich môžu priviesť na web. Preto by názov vášho obrázku mal byť opisujúci, vhodný a pre užívateľa vysoko informačný.

alt-popisky-obrazky-topanky

Ak chcete, aby sa vaše obrázky zobrazovali na prvých pozíciách, nezabúdajte vypĺňať Alt popisky.

Snažte sa byť čo najviac konkrétny a opísať to, čo sa na danom obrázku skutočne nachádza. Užívateľ síce Alt text nikdy neuvidí, Googlu však na základe vložených kľúčových slov pomôžete rozoznať relevantnosť obrázku k vyhľadávanému pojmu.

Zároveň platí pravidlo: Alt popisky by nemali obsahovať viac ako 100 znakov.

Skontrolovať si ich viete jednoducho. Po otvorení editoru kliknite na fotku a zobrazte jej detaily. Hľadajte priestor na Alt popisok/Alt text. Ak popisok chýba, doplňte ho. Neviete ako? Nechajte sa inšpirovať ukážkovým screenshotom nižšie.

marketinger-editor-alt-popisky-obrazky-seo

plaz-slnecniky-piesok-more

Jedinou nevýhodou je, že ak ste Alt popisky doteraz nevypĺňali a chcete to napraviť, čaká vás prácna robota. Všetky totiž musíte doplniť manuálne.

Ak nespravujete svoje obrázky sami, vytvorte návod, ktorý sa má pri ich nahadzovaní pravidelne dodržiavať. Predídete tak zbytočným komplikáciám s ich spätnou optimalizáciou.

Nevynechávajte informačné popisky a obsah

Google odmeňuje webstránky aj za informačné popisky pod obrázkami. Taktiež prihliada aj na to, či sa okolo obrázku nachádza vhodný a dostatočne hustý obsah.

Kľúčové slová v tomto texte Googlu povedia, či web stojí za to, aby ho posunul v SERPe vyššie.

seo-obrazky-optimalizacia-marketinger-topky

Zdroj obrázku: www.topky.sk

Svoje obrázky udržiavajte čo najmenšie

Veľkosť obrázkov môže urobiť šarapatu pri načítavaní stránky. Pridlhé načítavanie Google nemá rád a vie za to potrestať. Ak ste odhalili (napríklad počas spomínaného crawl testu stránky), že vaše obrázky spôsobujú dlhé načítavanie stránky, treba ich čo najskôr zmenšiť.

Vhodné je riadiť sa pravidlom veľkosti obrázkov v rozmedzí od 70 do 100kb. Na ich úpravu môžete využiť napríklad Photoshop, a to tak, že obrázok uložíte cez ikonku „Save for Web&Devices“. Pri tomto spôsobe ukladania ľahko dohliadnete na ich konečnú veľkosť.

seo-obrazky-optimalizacia-marketinger-photoshop

Zdroj obrázku: www.mojasvadba.sk

Zmenu veľkosti obrázka môžete odsledovať v ľavom dolnom rohu. Vyskúšajte sa preklikať jednotlivými formátmi a sledujte, ako sa veľkosť obrázku mení. Na výber sú JPEG, GIF alebo PNG.

Ak si dávate záležať na uverejňovaní vysokokvalitných obrázkov, zvoľte napríklad metódu vyskakovacieho okna alebo nástroj JPEG mini. V prvom prípade sa obrázok otvorí v novom pop up-e, pričom rýchlosť načítania stránky neutrpí. Druhá metóda dokáže zmenšiť obrázok bez toho, aby utrpela jeho kvalita.

Ešte jedna dôležitá informácia

Ak chcete, aby vás Google za vašu snahu pri optimalizácii obrázkov odmenil, dajte mu o tom vedieť.

Vytvorte si samostatnú Image sitemap, kde Googlu poviete o vašich úpravách. Mapu si jednoducho vygenerujete pomocou dostupného free generátora. Ak už jednu takú máte, môžete ju editovať cez Webmaster tool.

Zhrnutie

Správne optimalizované obrázky nadobúdajú v poslednom období čoraz väčší význam. Dbajte preto na to, aby boli tie vaše vždy aktuálne, relevantné a uverejnené v kvalite, ktorá neovplyvní rýchlosť načítavania webstránky.

Ich relevanciu podporte Alt popiskom a vhodným názvom obrázkového súboru. Taktiež používateľovi vašej webstránky poskytnite pridanú hodnotu v podobe informačne vhodného textu a popisku pod obrázkom.

No predovšetkým, myslite na to, že všetkými spomenutými aktivitami zasahujete rôznorodé publikum a pracujete nimi na zvýšení povedomia o vašej značke. :-)

 

Júlia Janošovičová V Marketingeri zodpovedám za SEO kampane. Na SEO ma baví najviac to, že môžem postupne sledovať vývoj našich kampaní a odhaľovať prekážky, ktoré nám v tomto vývoji bránia. Občas sa cítim ako rodený detektív. Nič nie je krajšie, ako oprášiť nefungujúci projekt a vdýchnuť mu nový život a smerovanie. Okrem toho mám rada jedlo (veľa jedla), knihy a filmy s fantasy motívom. Kto ma pozná vie tiež to, že som proenviromentálne orientovaná.

Mohlo by vás zaujímať