Work

Ako sme pomohli klientovi za 4 mesiace zvýšiť organickú návštevnosť o 1000 %

Mátyás Csernák
01. 06. 2016
22122 pozretí
Work
Mátyás Csernák
22122 pozretí
01. 06. 2016

Ako sme pomohli klientovi za 4 mesiace zvýšiť organickú návštevnosť o 1000 %

V roku 2015 vznikol na Slovensku ďalší zaujímavý projekt - portál ponúkajúci prehľad denných menu na jeden klik s názvom Menučka.sk. Krátko po vzniku projektu nás klient oslovil, aby sme mu pomohli so zvýšením organickej návštevnosti, a tak sme sa do toho s nadšením pustili. Ako to prebiehalo a aké výsledky sme spoločne dosiahli?

Kedže stránka mala málo relevantných návštev z výsledkov vyhľadávania, ihneď sme začali celý projekt hlbšie analyzovať a rozhodli sme sa, že celý proces bude prebiehať v troch fázach v nasledujúcom poradí:

analýza kľúčových slov

analýza on-page prvkov

budovanie odkazového portfólia (off-page)

Analýza kľúčových slov

V prvej fáze sme potrebovali zistiť presné výrazy, ktoré ľudia vyhľadávajú v súvislosti s obedovaním a denným menu.

Pomocou analytických nástrojov sme zistili, ktoré kľúčové slová sú relevantné pre tento projekt, koľkokrát mesačne sú vyhľadávané a tiež to, aká je na tieto kľúčové slová konkurencia z hľadiska SEO. To sú tri najdôležitejšie faktory pri spracovávaní výstupu analýzy kľúčových slov, ktorú voláme “Mapa kľúčových slov” (príklad uvádzame nižšie).

 

Kľúčové slovoVyhľadávanosť mesačneKonkurencia (SEO)
obedovať nitra17800.23
denné menu hlohovec16900.29
denné menu14900.27
obedové menu nitra12700.27
obedové menu hlohovec13100.3
denné menu trnava11400.28
denné menu komárno10300.21
reštaurácie bratislava12000.39
denné menu komárno9800.27
pizza prešov10400.32
pizza trnava10000.31
denné menu galanta7500.24
reštaurácie košice9100.38
denné menu považská bystrica7500.3
pizza expres trnava7200.3
obedové menu komárno6900.27
gastromenu trnava5900.16
denné menu galanta6500.24
kam na obed7200.32
menu piešťany6900.31
slovenská reštaurácia trnava5500.16
obedovať bratislava5700.22
denné menu5900.27
pizza žilina6500.34
obedové menu košice5500.25

 

Po získaní relevantných kľúčových slov sme vyhodnotili aktuálnu situáciu - teda stav, v akom sa portál www.menucka.sk nachádzal a aké boli jeho aktuálne pozície pod relevantnými a dôležitými kľúčovými slovami.

Zistili sme, že pozície neboli najlepšie a Google pod niektorými kľúčovými slovami dokonca indexoval články z blogu. To však nebolo úplne ideálne, kedže portál mal ponúknuť návštevníkovi aktuálne menu v lokalite, v ktorej sa práve nachádza.

menucka-serp.jpg

Analýza on-page prvkov

V tejto etape sme zisťovali nedostatky on-page prvkov stránky (štruktúra URL adries, H1 nadpisy, ALT popisky, indexovanie stránky, vnútorné prelinkovanie, obsah a podobne). Kedže vyhľadávače kladú pri zoradení výsledkov vyhľadávania veľký dôraz aj na on-page prvky, z hľadiska SEO je potrebné, aby stránka, ako aj samotný kód spĺňali nasledujúce záležitosti.

Zdroj: hubshout.com

URL adresy

Stránka menucka.sk pri spustení vyhľadávania vygenerovala vlastnú URL adresu pre každú stránku v závislosti od vyhľadaného výrazu.

Napríklad, pri vyhľadaní konkrétnej pizzérie nás stránka prehodila na príslušnú podstránku, avšak URL adresu vygenerovala v takomto tvare: http://menucka.sk/mesto/Bratislava/Pizza%20Mizza%20-%20Tobruck%C3%A1/Tobruck%C3%A1%205#collapse-105.

Tento tvar URL adresy však nie je pre vyhľadávače vhodný a rovnako ani pre užívateľov, kedže nikomu nie je zrejmé, čo sa na stránke nachádza. Okrem toho to jednoducho vyzerá zle a je to príliš dlhé.

Navrhli sme preto vytvoriť stromovú štruktúru, ktorá bude založená na konkrétnych lokalitách, a do URL adries sme zároveň navrhli pridať aj kľúčové slovo z mapy kľúčových slov, ktorú sme pripravili.

www.menucka.sk

www.menucka.sk/denne-menu

www.menucka.sk/denne-menu/bratislava

www.menucka.sk/denne-menu/bratislava/RESTAURACIAXY

Po zapracovaní tejto zmeny nám napríklad pri vyhľadaní reštaurácie “Hostinec u Justína” vyhľadávač na stránke vygeneroval adresu v tvare: https://www.menucka.sk/denne-menu/bratislava/hostinec-u-justina, z čoho bolo pre návštevníkov, ako aj pre vyhľadávače ihneď zrejmé, čo sa na danej stránke nachádza.

 

Mapa webových lokalít

Stránka zároveň neobsahovala sitemapu, preto sme ju navrhli vytvoriť aj vo formáte *sitemap.html, aby vyhľadávače pochopili štruktúru stránky. Tento súbor nazývame aj ako mapu stránky. Pre vyhľadávače je dôležitá najmä preto, aby lepšie pochopili štruktúru podstránok danej domény.

 

Interné prelinkovanie

Aby sme pre vyhľadávače zabezpečili “viac ciest” smerujúcich na jednotlivé podstránky, navrhli sme vnútorné prepojenie podstránok urobiť nasledujúcim spôsobom:

pri konkrétnych reštauráciách pridať odkaz na podobné reštaurácie a ďalšie reštaurácie v tom istom okolí

do pätičky pridať odkazy na hlavné podstránky stromovej štruktúry podľa lokalít

Tým sme prepojili jednotlivé podstránky, čo spôsobilo lepšie pochopenie štruktúry aj pre vyhľadávače. Vďaka relevantným odkazom sa zároveň zvýšili pozície vo výsledkoch vyhľadávania.

 

Rýchlosť načítania stránky

Kedže rýchlosť načítania stránky je taktiež dôležitým faktorom, navrhli sme klientovi zrýchliť načítanie stránky nasledujúcimi krokmi:

znížením počtu HTTP žiadostí (pri otváraní stránky sa načítavalo až 18 JavaScriptov - odporučili sme ich zlúčiť do jedného)

zvýšením doby ukladania do vyrovnávacej pamäte súborov CSS, JavaScriptov a obrázkov

načítavaním všetkých súborov JS na konci

minifikáciou súborov JS

minifikáciou súborov CSS

Tieto návrhy sme pripravili pre klienta v rámci SEO auditu, ktorý sme následne posunuli programátorovi na zapracovanie.

Zdroj: digitaldiscovery.eu

Off-page SEO

Aby celé SEO bolo kompletné, navrhli sme tiež stratégiu budovania odkazového portfólia (teda off-page SEO). Externé odkazy sú totiž pre vyhľadávače potrebné rovnako ako ktorýkoľvek on-page prvok. Zvyšujú totiž relevanciu stránok, na ktoré odkazujú.

V tejto etape sme vychádzali z mapy kľúčových slov, pričom sme do úvahy brali aj konkurencieschopnosť a relevantnosť kľúčových slov.

Postupne sme začali umiestňovať spätné odkazy na rôzne fóra, do článkov na blogoch, na mediálne portály a na sociálne siete. Dbali sme pritom na:

obsah, teda relevanciu týchto portálov

autoritu týchto stránok - pomocou nástroja MOZ ( www.moz.com)

Práve vďaka návrhom on-page a aktivitám off-page Google začal indexovať správne podstránky pod kľúčovými slovami a za pomerne krátky čas (2 mesiace) sa to prejavilo aj v zmene pozícií vo výsledkoch vyhľadávania.

A hoci je SEO v kontexte online marketingu dlhodobá záležitosť, čo znamená, že reálne výsledky sa prejavujú až po dlhšej dobe, napriek tomu sa organická návštevnosť už za 4 mesiace zvýšila až o 1127 % (aj keď najlepšie pozície boli 3, 4 a 5, ako môžete vidieť aj v tabuľke) a za 7 mesiacov o 1740 %.

V  prípade niektorých kľúčových slov sme zaznamenali zlepšenie až o 93 pozícií, pričom očakávame, že neustálym budovaním odkazového portfólia a pokračovaním v SEO aktivitách sa tieto výsledky budú naďalej zlepšovať. Priestor na zvýšenie pozícií až na tie prvé tu totiž ešte stále je.

Kľúčové slovoPozíciaZmenaLanding page
obedové menu bratislava staré mesto3+97http://menucka.sk/denne-menu/bratislava/stare-mesto
denné menu bratislava staré mesto3+97http://menucka.sk/denne-menu/bratislava/stare-mesto
obedové menu považská bystrica4+96http://menucka.sk/blog/ktore-restauracie-v-povazskej-bystrici-ponukaju-najbohatsie-obedove-menu/
obedovať v nitre4+10http://menucka.sk/blog/5-restauracii-do-ktorych-som-sa-v-nitre-vybrala-obedovat-medzi-prednaskami/
menu považská bystrica4+96http://menucka.sk/blog/ktore-restauracie-v-povazskej-bystrici-ponukaju-najbohatsie-obedove-menu/
obedove menu stare mesto4+96http://menucka.sk/denne-menu/bratislava/stare-mesto
bratislava menu4+63http://menucka.sk/
denné menu bratislava4+10http://menucka.sk/
obedové menu bratislava4+16http://menucka.sk/
kam na obed bratislava4+96http://menucka.sk/
obed bratislava4+96http://menucka.sk/
menu bratislava5+46http://menucka.sk/
denné menu považská bystrica6+94http://menucka.sk/blog/ktore-restauracie-v-povazskej-bystrici-ponukaju-najbohatsie-obedove-menu/
garni považská bystrica menu6+94http://menucka.sk/blog/ktore-restauracie-v-povazskej-bystrici-ponukaju-najbohatsie-obedove-menu/
reštaurácie denné menu7+93http://menucka.sk/
obedovať v bratislave7+32http://menucka.sk/
obedové menu žiar nad hronom9+91http://menucka.sk/obedove-menu/ziar-nad-hronom
kam obedovať nitra9+16http://menucka.sk/blog/5-restauracii-do-ktorych-som-sa-v-nitre-vybrala-obedovat-medzi-prednaskami/

Mátyás Csernák V Marketingeri pôsobím ako SEO špecialista. Baví ma webová analytika a všetko, čo má na ňu vplyv. Najviac ma dokážu potešiť výsledky z kampaní, ktoré vznikli v našich hlavách. V chápaní čísel z týchto výstupov sa snažím neustále zlepšovať. Okrem toho sa venujem komponovaniu hudby, vodným športom a rybárčeniu, no ani vypiť pivo na ex by nemal byť problém.

Mohlo by vás zaujímať