Vyskúšajte týchto 5 rozšírení v Google AdWords a získajte viac priestoru vo výsledkoch vyhľadávania
PPC

Vyskúšajte týchto 5 rozšírení v Google AdWords a získajte viac priestoru vo výsledkoch vyhľadávania

Marek Černej
27. 03. 2017
2655 pozretí
PPC
Marek Černej
2655 pozretí
27. 03. 2017

Vyskúšajte týchto 5 rozšírení v Google AdWords a získajte viac priestoru vo výsledkoch vyhľadávania

AdWords reklamné rozšírenia sú niečo ako “bonusy”, ktorými môžete obohatiť vaše reklamné inzeráty a dosiahnuť tak, že budú vo výsledkoch vyhľadávania zaberať väčší priestor. A väčší priestor znamená, prirodzene, viac pozornosti zo strany potenciálnych zákazníkov. Nevyužiť túto možnosť by tak bola určite veľká chyba.

Priamo vo vašom Google inzeráte totiž môžete vďaka rozšíreniam povedať zákazníkovi okrem iného o výhodách a službách, ktoré mu ponúkate, ako aj o adrese, na ktorej sa vaša firma nachádza.

Čo je však najdôležitejšie, rozšírenia PPC reklám v Google vám môžu výrazne pomôcť zvýšiť CTR (mieru prekliknutia), skóre kvality a priemernú pozíciu vašich inzerátov, s čím, prirodzene, súvisí aj nižšia cena za kliknutie.

V prípade, že s Google AdWords ešte len začínate, prikladám screenshot, vďaka ktorému budete presne vedieť, kde rozšírenia reklamy nájdete:

Pri tvorbe PPC kampaní je dôležité myslieť na to, že čím viac reklamných rozšírení v nich využijete, tým väčšiu šancu máte, že práve na váš inzerát budú ľudia klikať.

Poďme si teda ukázať 5 najpoužívanejších a pravdepodobne aj najdôležitejších rozšírení reklám, na ktoré by ste nemali zabúdať:

1. Rozšírenie o popisy – Callout Extensions

Popisy vám umožnia pridať ďalší text do reklamného inzerátu, a to v podobe viacerých krátkych popisov, ktoré inzerát viac zvýraznia.

Na screenshote nižšie si môžete pozrieť príklad toho, ako sa tieto krátke popisky zobrazujú pod reklamou.


Tieto popisky ponúkajú skvelý priestor na to, aby ste povedali ľuďom viac o vašich službách alebo výhodách, ktoré ponúkate. Napríklad, pri e-shope môžete použiť heslá ako doprava zadarmo, darček pri kúpe nad 50 € a podobne.

Akákoľvek krátka fráza, ktorá popisuje niečo zaujímavé o vašej službe, môže byť pridaná ako rozšírenie o popisy s cieľom pomôcť vašej reklame, aby vynikla medzi ostatnými.

2. Rozšírenia o podstránky – Sitelink Extensions

Toto rozšírenie patrí medzi najbežnejšie zo všetkých a umožňuje pridať do reklamy odkazy na rôzne podstránky.

Pridaním tohto rozšírenia si tak zabezpečíte to, aby reklamný inzerát zaberal väčší priestor, čím sa zvyšuje šanca, že sa naň ľudia budú preklikávať.

Ak teda využijete toto rozšírenie a konkurencia nie, vaša reklama môže zaberať niekoľkonásobne viac priestoru v porovnaní s inými.

Rozšírenie o podstránky sa môže zobrazovať v dvoch formách.

Buď takto:


Alebo takto:


Záleží to od toho, na akej pozícii sa nachádzate na dané kľúčové slovo. V závislosti od toho sa teda rozšírenie zobrazí buď v prvej, alebo v druhej verzii.

Najväčšou výhodou tohto rozšírenia je, že návštevníkom umožňuje priamo prejsť na určitú časť vášho webu bez toho, aby museli navštíviť domovskú stránku, z ktorej by sa museli preklikávať ďalej na požadovanú sekciu.

Využíva sa to najmä pri podstránkach, ako sú napríklad Kontakt, O nás alebo Často kladené otázky.

3. Rozšírenia o adresu – Location Extensions

Rozšírenie o adresu umožňuje to, aby sa vo vašom reklamnom inzeráte objavila adresa, na ktorej sídli vaša firma. Adresa je následne uvedená v samostatnom riadku a efektívne zväčšuje veľkosť celého reklamného inzerátu.

Pokiaľ chcete využiť toto rozšírenie, najskôr si budete musieť nechať overiť adresu prostredníctvom nástroja Moja firma na Googli. Google vám pošle aktivačný kód, ktorý potvrdí, že vlastníte danú adresu, a vy budete môcť prepojiť svoj Google účet Moja firma so svojím účtom AdWords.

Vďaka tomu sa vaša adresa začne zobrazovať vo vašich inzerátoch.

4. Rozšírenia o telefonické funkcie – Call Extensions

Rozšírenie o telefonické funkcie vám umožní začleniť do vášho inzerátu vaše telefónne číslo. Vďaka tomu zákazníkom výrazne uľahčíte spôsob, ako vás môžu kontaktovať.

Toto rozšírenie sa však zobrazuje rozdielne v závislosti od toho, na akom zariadení si používateľ bude inzerát prezerať.

Zatiaľ čo v počítačoch a na tabletoch sa vaše telefónne číslo objaví vedľa textu, na mobilných zariadeniach bude vaša reklama obsahovať tlačidlo Zavolať na číslo xxx.



 

5. Rozšírenia o správu – Message Extensions

Message Extensions, čiže rozšírenia o správu, sú v podstate novinkou, ktorú Google spustil len prednedávnom. Ide o rozšírenie, pomocou ktorého môže používateľ firme priamo cez inzerát odoslať správu.

Toto rozšírenie funguje na rovnakom princípe ako Call Extensions (screenshot vyššie). Je však jednoduchšie pre mobilných užívateľov, ktorí sú denno-denne v zhone a majú málo času na to, aby telefonovali.
 

Mohlo by vás zaujímať: Ako to, že si nevidím vlastnú PPC reklamu?
 

Inzerenti v Google AdWords pritom platia rovnaký poplatok v prípade, keď používateľ klikne na rozšírenie o správu, ako v prípade, keď používateľ klikne na titulok v reklamnom inzeráte alebo na iné rozšírenie reklamy.

Rovnako ako všetky ostatné rozšírenia reklám, aj Message Extensions môžu zlepšiť mieru prekliku – čiže CTR. V beta verzii testovania sa pri Message Extensions dokonca ukázalo výrazné zlepšenie mobilnej ceny za preklik, a to v niektorých prípadoch až o 50 % v porovnaní so samotnou mobilnou reklamou.


zdroj: wordstream.com

Rovnako ako všetky AdWords rozšírenia reklám, rozšírenie o správu zvyšuje relevantnosť a skóre kvality reklám. Navyše, vďaka rozšíreniu inzerátu o Message Extentions vás ľudia budú môcť jednoducho kontaktovať, čo môže pomôcť vašej firme pri podnikateľskom raste.

Príklad: Ak nejaký cestovateľ bude vyhľadávať hotel v Bratislave cez vyhľadávač Google a zobrazí sa mu vaša reklama, ktorá poskytuje rozšírenie o správu, používateľ vám bude môcť ihneď napísať SMS správu, napríklad s textom: “Mám záujem o rezerváciu izby. Prosím, pošlite mi viac informácií.”

Samozrejme, ak firma chce používať toto rozšírenie, musí mať telefónne číslo, cez ktoré môže prijímať takéto SMS správy a takisto na ne odpovedať.

V každom prípade, pridanie tohto rozšírenia je veľmi jednoduché a nebude vás stáť vôbec nič. Jeho nastavenie je totiž bezplatné (ako vlastne pri každom jednom zo spomenutých rozšírení).

Zhrnutie

Vyskúšať reklamné rozšírenia v Google Adwords sa naozaj oplatí. Ako som už spomenul, nielenže tým značne vizuálne zväčšíte váš inzerát, ale zároveň ušetríte. Ak by ste sa totiž rozhodli pridať do vášho inzerátu hneď aj všetky rozšírenia, nemusíte sa báť, že by vás reklama vyšla drahšie. Práve naopak.

Vďaka reklamným rozšíreniam sa zvýši skóre kvality vášho inzerátu a cena za preklik bude tým pádom nižšia. Na čo teda čakať?

PS: Ak by ste mali na mňa otázku ohľadom spomínaných reklamných rozšírení či nastavovania PPC kampaní, pokojne sa pýtajte v komentároch. :)

Marek Černej V Marketingeri pôsobím na pozícii PPC Specialist, čo znamená, že mám na starostli všetky platené reklamné kampane našich klientov. Každú jednu z nich pritom beriem ako moju vlastnú, a tak sa vždy snažím o to, aby z financií, ktoré klient do reklamy investuje, vyťažil maximum.

Mohlo by vás zaujímať