Ako to, že si nevidím vlastnú PPC reklamu?
PPC

Ako to, že si nevidím vlastnú PPC reklamu?

Marek Černej
17. 09. 2016
4191 pozretí
PPC
Marek Černej
4191 pozretí
17. 09. 2016

Ako to, že si nevidím vlastnú PPC reklamu?

„Prečo vo vyhľadávači nevidím vlastnú PPC reklamu, aj keď som zadal do Google kľúčové slová, na ktoré inzerujem?” Toto je častá otázka klientov hneď po tom, ako im spustíme PPC reklamu. A je úplne v poriadku, pretože do reklám investujú nemalé peniaze. Prečo sa to teda stáva?


Najčastejšie za to môže nasledujúcich 10 faktorov:

1. Použitie nesprávneho vyhľadávača

Teraz si väčšina z vás povie, že je to predsa úplne jasné, ale naozaj sa stáva, že niektorým tento fakt ihneď nenapadne.

Všetci inzerenti, ktorí používajú Google AdWords, však musia porozumieť tomu, že ich reklamy sa zobrazia len vo vyhľadávači Google a na partnerských stránkach. To iste platí aj pre ostatné vyhľadávače, ako je Seznam, Bing, Yahoo a ďalšie.

2. Vyčerpaný rozpočet kampane

Každá kampaň ma denný rozpočet, ktorý by sa nemal prekročiť. Ak sa ale stane, že denný budget sa minie napríklad o 2.00 hod. poobede, reklamy sa prestanú zobrazovať a znovu nabehnú až v nasledujúci deň.

Tomuto však môžete ľahko predísť, keďže v nastaveniach sa dá použiť časový rozvrh reklám alebo jednoducho obmedziť niektoré kľúčové slová tak, aby sa denný budget míňal počas celého dňa.

3. Nízke hodnotenie reklám

Ad Rank je Google metrika, ktorá berie do úvahy maximálnu cenu za kliknutie a skóre kvality.

Nízke hodnotenie reklamy zníži priemernú pozíciu vašej reklamy v rámci SERP (search engine results page). Niekedy sa kvôli tomu stáva, že sa reklamy prestanú zobrazovať na prvej strane, čo vás môže pripraviť o veľa zobrazení.

4. Časový rozvrh reklám

Je bežné, že niektoré spoločnosti požadujú, aby sa ich reklamy zobrazovali len v určitých časových úsekoch počas dňa. Buď sú reklamy na určitý čas vypnuté, alebo čiastočne obmedzené. Tento spôsob pomáha šetriť rozpočet na najlepšie hodiny, počas ktorých majú najviac konverzií.

5. Platobná karta bola zamietnutá

Toto síce nie je veľmi obvyklé, ale predsa len sa môže stať, že kreditej karte, ktorá je nahodená v AdWords účte, vypršala platnosť. Alebo, v tom horšom prípade, že na karte došli peniažky a tým pádom nemáme na reklamy. ;) 

6. Zlé geografické cielenie

Mnohí klienti zase požadujú, aby sa ich reklama zobrazovala len tým, ktorí bývajú napríklad v Bratislave a v blízkom okolí. Je to kvôli tomu, že niektoré firmy poskytujú svoje služby len na určitom území. Takže keď niekto vyhľadáva reklamu pre túto firmu a nenachádza sa v stanovenom cielení, reklama sa mu nezobrazí.

7. Nízky podiel zobrazení

Dôvodom, prečo nevidíte vašu PPC reklamu, môže byť aj nízky podiel zobrazení – teda pomer zobrazení, ktoré ste získali vo vyhľadávacej sieti, a odhadovaného počtu zobrazení, ktoré ste mohli získať.

Napríklad, ak máte podiel zobrazení 30 % pre kľúčové slovo, tak sa vaša reklama 70 % času nebude zobrazovať.

8. Ad Fatique alebo keď sa reklamy unavia

Sústavné vyhľadávanie reklám môže zapríčiniť, že sa vaša reklama prestane zobrazovať.

Keď totiž reklamy stále vybiehajú, no nie sú klikateľné, môže sa stať, že Google zistí, že vaša reklama nie je relevantná alebo užitočná pre užívateľov, ktorí hľadajú dané kľúčové slová. To môže mať vplyv na to, že sa vám zníži podiel zobrazení.

9. Zamietnuté reklamy

Pravidlá AdWords existujú najmä kvôli kontrole kvality. Ak niektorá reklama nedodržiava tieto pravidlá, bude na základe týchto pravidiel zamietnutá a tým pádom sa nebude môcť zobrazovať vo vyhľadávacej sieti.

10. Negatívne kľúčové slová

Pridať negatívne kľúčové slová do kampane je určite veľmi dobrý nápad, avšak treba byť pri tom obzvlášť opatrný.

A to najmä vtedy, ak tieto slová použijete vo voľnej zhode (teda podobné frázy, tvary slov v jednotnom a množnom čísle, variácie slov s nesprávnym pravopisom, synonymá či odvodené tvary).

V tomto prípade sa treba uistiť, či ste na úrovni kampane alebo reklamnej skupiny nepridali vylučujúce kľúčové slovo, ktoré obmedzuje niektoré vaše kľúčové slová v akejkoľvek reklamnej skupine.

 

A aké sú vaše skúsenosti so zobrazovaním PPC reklamy? Stretli ste sa s niektorým z vyššie spomenutých prolémov? Budem rád, ak sa podelíte o svoje postrehy. ;)

 

Marek Černej V Marketingeri pôsobím na pozícii PPC Specialist, čo znamená, že mám na starostli všetky platené reklamné kampane našich klientov. Každú jednu z nich pritom beriem ako moju vlastnú, a tak sa vždy snažím o to, aby z financií, ktoré klient do reklamy investuje, vyťažil maximum.

Mohlo by vás zaujímať