Predávame autá cez internet: 7 odporúčaní, ako dostať ľudí na web aj do showroomu
Work

Predávame autá cez internet: 7 odporúčaní, ako dostať ľudí na web aj do showroomu

Erik Oravec
06. 06. 2019
3486 pozretí
Work
Erik Oravec
3486 pozretí
06. 06. 2019

Predávame autá cez internet: 7 odporúčaní, ako dostať ľudí na web aj do showroomu

Billboardy sú síce fajn, no vedeli ste, že 95 % záujemcov o auto uprednostňuje vyhľadávanie informácií na internete pred návštevou predajne? S týmito tipmi síce svoju tridsaťročnú Škodovku nepredáte, zato vám môžu pomôcť dostať sa bližšie k záujemcom o nové, jazdené alebo fleetové vozidlo.

Keď som sa dávnejšie bavil s riaditeľom jednej z najväčších automobilových predajní na východnom Slovensku, okrem jeho začiatkov s predajom áut sme zabŕdli aj do budúcnosti. Na otázku, či bude niekedy možné kúpiť auto priamo cez internet, odpovedal jasne: „Dokážem si to predstaviť pri všetkých produktoch, ale pri autách nie.“

Objednať si vozidlo cez e-shop možno nebude v blízkej dobe štandardom, ale od čias, keď som sa s autami stretával maximálne na pieskovisku, dostupnosť internetu úplne zmenila spotrebiteľské správanie aj nákupný proces automobilov.

Veď uznajte sami, ako inak by sa v súčasnosti mala začať kúpa nového auta, ak nie online?

Kto očakáva, že sa z článku dozvie o predajných taktikách, vďaka ktorým zarobí aj na tridsaťročnej Škodovke, bude pravdepodobne sklamaný. Oficiálni predajcovia a majitelia autobazárov tu však môžu nájsť inšpiráciu pre posilnenie online komunikácie a tipy, ako dostať ľudí na web aj do showroomu.

1. Investujte do funkčného webu

Možno si poviete, čo je toto za odporúčanie, no aj v roku 2019 si niektorí predajcovia pod pojmom user experience a responzivita predstavujú akurát tak názov katastrofického filmu. Skutočnou tragédiou sú však ich weby.

web predajcu aut
Dostať sa na tejto stránke k ponuke nových áut je síce zážitok, no určite nie príjemný.

Kto to myslí s online komunikáciou vážne, najprv by si mal upratať na vlastnom piesočku a až potom sa zaoberať peknými príspevkami a výkonnostnými kampaňami.

Ak už nie kvôli väčšine, ktorá pred príchodom do showroomu uprednostňuje návštevu webstránky (62 % ľudí), tak aspoň preto, aby sa na vašom webe ľudia nestratili ako národovci na Veľkom Kriváni.  

web Jaguar Landrover

Dávnejšie sme pre T.O.P. AUTO Bratislava vytvorili kampaňovú landing page, kde záujemcovia našli skladové autá za mimoriadne zvýhodnené ceny. Namiesto toho, aby prechádzali celou ponukou, výber tých cenovo najdostupnejších modelov našli na jednom mieste.

2. Dajte kampaniam myšlienku

Nákupný proces nového auta môže trvať aj niekoľko týždňov, počas ktorých ľudia špekulujú nad rôznymi značkami. Ak sú presvedčení o konkrétnom vozidle, rozhodujú sa hlavne podľa toho, kde ho kúpia najvýhodnejšie.

Štúdia spoločnosti Cox Automotive uvádza, že ľudia venujú výberu, porovnávaniu a samotnému nákupu vozidla v priemere 13 hodín a 55 minút. Najviac času (až 60 %) pritom strávia práve na internete, zvyšok pripadá na obhliadky alebo testovacie jazdy.

Je teda úplne zrejmé, že výberu automobilu ľudia venujú oveľa viac času ako kúpe oblečenia. Ak však svoju propagáciu postavíte len na hardsellingových výkonnostných kampaniach bez idey, pre ľudí budete len ďalším z mnohých predajcov.

Kto sa však rozhodne ísť kreatívnou cestou, zvyšuje tým šance na väčšiu efektívnosť a zapamätateľnosť kampane.

Moje slová potvrdzuje štúdia zverejnená v Harward Business Review, kde si o vplyve kreativity na výkonnosť kampaní môžete prečítať viac.

spoznavacie jazdy

Kúpou automobilu si vytvárate dlhodobý záväzok, pretože vaše vozidlo vás bude sprevádzať na cestách niekoľko rokov. Preto sme v kampani Spoznávacie jazdy urobili z bežných testovačiek spoznávacie jazdy, na ktorých sa mohli záujemcovia s vyhliadnutým vozidlom spoznať detailnejšie.

spoznavacie jazdy chat

Termín spoznávacej jazdy si mohli záujemcovia dohodnúť s vybraným vozidlom cez chat.

Vaša reklamná kampaň na predaj áut však môže byť kreatívna aj bez webovej aplikácie na spoznávacie jazdy.

Autorizovaní predajcovia sú síce väčšinou odkázaní (a limitovaní) na vizuálny obsah od výrobcu, s ktorým treba narábať podľa predpísaných pravidiel, no nápaditý a zapamätateľný sa dá byť aj textom.

xcelentna ponuka Volvo
Kto sa nevie rozhodnúť medzi excelentným SUV Volvo XC40, XC60 alebo XC90, pre toho máme XCelentnú ponuku, z ktorej si určite vyberie.

hviezdna ponuka Volvo
Problémom nemusí byť ani prípad, ak máte skladom toľko vozidiel, ako je hviezd na oblohe.

3. Budujte lokálne SEO

Zmyslom tejto optimalizácie je dostať sa do lokálnych výsledkov vyhľadávania, ktoré môžu byť pre predajcu áut a servis prínosné rovnako ako pre kaderníčku či reštiku. Podstatné je tiež on-page SEO. Rozpisovať sa o tom však nemá zmysel.

Po prvé – optimalizácia prvkov na webstránke by mala byť bežnou činnosťou tvorby webu. A po druhé – tejto téme sa na našom blogu venujeme v samostatnom článku, kde sa dozviete základné tipy, ako na lokálne SEO.

4. Zobrazujte sa v navigácii

Google nie je jediný, kde sa môžete ľuďom zobrazovať. Aj keď to zatiaľ nie je na Slovensku bežne využívané, inzerovať sa dá aj v navigácii Waze. My sme si to vyskúšali v kampani pre najväčší a najmodernejší servis Volvo na Slovensku.

Počas trvania kampane sa reklama v navigácii zobrazila viac ako 250 000 okoloidúcim vodičom, ktorých sme týmto oboznámili o otvorení nového, inovatívneho a osobnejšieho servisu Volvo, ktorý sa nachádza v ich blízkosti.

Vodiči, ktorí sa chceli o servise dozvedieť viac, sa cez reklamu mohli dostať na web alebo sa cez ňu dokonca nechať navigovať priamo do Volvo Bory.

waze vps
Reklama v navigácii Waze sa zobrazuje vo výsledkoch vyhľadávania alebo ako miesto na mape (pin). Z detailu reklamy sa potom môžete prekliknúť na webstránku alebo spustiť navigáciu na dané miesto.

42 % vodičov, ktorí si reklamu vo Waze otvorili, si spustilo aj navigáciu do servisu. Čo tam robili, ak mali svoje vozidlo v poriadku alebo nevlastnili Volvo? Keďže je servis súčasťou showroomu, pokojne si mohli napríklad poobzerať vystavené vozidlá.

Navigácie Waze však okrem servisu môžete využiť aj na propagáciu showroomu, bazáru alebo konkrétnych skladových áut. Možnosti sú nekonečné a jedinou podmienkou je prespendovať aspoň dva doláre denne.

Prémioví partneri majú k dispozícii aj reklamný formát Zero-Speed Takeover. Jeho obsah sa vodičovi zobrazí, iba ak sa jeho vozidlo nehýbe, čo sa môže diať napríklad v prípade, ak stojí na krajnici a hľadá reštauráciu či benzínku. Alebo sa jeho auto pokazilo, čo je ideálny čas ponúknuť mu náhradu, že? ;-)

5. Zjednodušte prihlásenie na testovačku

Podľa nedávneho britského prieskumu až 51 % ľudí by si kúpilo nový automobil bez testovacej jazdy. Výsledky síce nepochádzajú zo Slovenska, ale o obľúbenosti skúšobných jázd nemôžeme hovoriť ani v našich končinách. Celkom blbé, keďže ide o jednu z najvýznamnejších metrík pri hodnotení efektívnosti kampaní.

Častým dôvodom, prečo ľudia nechcú chodiť na testovacie jazdy, sú pravdepodobne obavy, že na nich bude predajca tlačiť a presviedčať ich. Príčinou však môže byť aj zložitosť prihlásenia na testovaciu jazdu, ktorá je spôsobená neprehľadnými formulármi a nejasnými informáciami.

Prihlásenie na testovaciu jazdu by malo byť čo najjednoduchšie, no zároveň by nemalo byť ukrátené o dôležité informácie.

V rámci kampaní pre T.O.P. AUTO Bratislava využívame na zber kontaktov formát Lead Ads. Ako už vyplýva z názvu, ide o reklamu zameranú na prinášanie leadov – v našom prípade záujemcov o testovacie jazdy.

lead ad post
Po kliknutí na reklamu sa otvorí prihlasovací formulár. Na testovaciu jazdu sa môžu ľudia prihlásiť bez toho, aby odchádzali z Facebooku.

Vďaka Lead Ads formulárom dokážete zbierať kontakty na záujemcov o nové vozidlo priamo z prostredia Facebooku. Po otvorení reklamy sú totiž kontaktné údaje ako meno, priezvisko, e-mail či telefónne číslo automaticky doplnené z informácií v profile. Jediné, čo musí zadať manuálne, je termín testovacej jazdy.

lead ads form

Prihlásenie na testovaciu jazdu sa vďaka Lead Ads formátu skráti na dva kliky, čo záujemcom šetrí čas a vám zvyšuje šancu, že formulár vyplnia a odošlú.

6. Tvorte vlastný obsah

Nespoliehajte sa len na preložené tlačové správy od automobilky, ktoré budú na webe spolu s vami aj všetci ostatní predajcovia. Namiesto toho investujte do vlastného obsahu. Keď už vyzerajú webstránky všetkých autorizovaných predajcov rovnako, môže to byť práve unikátny content, čo vás odlíši od konkurencie.

Touto cestou sa rozhodlo ísť aj T.O.P. AUTO Bratislava, pre ktoré pravidelne tvoríme články, ktoré sú zaujímavým spestrením bežných PR správ.

Majiteľom vozidiel Land Rover v nich radíme, ako jazdiť v teréne, volvistom prinášame zaujímavosti z oblasti automobilovej bezpečnosti a pre tých, ktorí uprednostnili Jaguar, píšeme o technológiách a lifestyle.

Zdá sa, že sa to ľuďom páči, pretože mesačne si tieto články prečíta niekoľko stoviek ľudí. Naše aktivity dokonca ocenila už aj konkurencia, keď si niektoré z nich privlastnila.

7. Majte trpezlivosť

Nečakajte, že po aplikovaní týchto odporúčaní začnete predávať autá ako Henry Ford. Nákupný proces automobilu ovplyvňuje obrovské množstvo faktorov – od spoľahlivosti značky cez možnosti financovania až po vystupovanie predajcov v showroome.

Hlavne však nemajte prehnané očakávania od výkonnostných kampaní. Tým, že spustíte bannerovku, ešte neznamená, ža sa po vašich skladových autách zapráši.

Erik Oravec Ak nebojujem s kreatívnym zadaním, idem do boxerského ringu. Rovnaké miesto vyhľadávam, ak potrebujem na chvíľu vypnúť. Ideálne však bez súperovho pričinenia. V Marketingeri si okrem klávesnice zaťukám do kávovaru a na vlastnú hlavu. Áno, zbožňujem kávu, no platí to aj o knihách, cestovaní a dobrých ľuďoch. Nemám auto ani motorku, iba permanentne dobrú náladu. Kto by nepostrehol, som copywriter.

Mohlo by vás zaujímať