Ako sa nám podarilo za 3 mesiace zdvojnásobiť záujem ľudí o DHL ParcelShopy?
Work

Ako sa nám podarilo za 3 mesiace zdvojnásobiť záujem ľudí o DHL ParcelShopy?

Kristína Biela
05. 09. 2016
3983 pozretí
Work
Kristína Biela
3983 pozretí
05. 09. 2016

Ako sa nám podarilo za 3 mesiace zdvojnásobiť záujem ľudí o DHL ParcelShopy?

Náš dlhodobý klient DHL Parcel Slovensko priniesol na slovenský trh službu DHL ParcelShopov. Keďže išlo o pomerne neznámu službu, ktorá však má ambíciu ukotviť sa na Slovensku z dlhodobého hľadiska, našou úlohou bolo dať ju čo najviac povedomia. Osloviť sme pritom mali nielen segment koncových B2C zákazníkov, ale aj B2B segment v podobe potenciálnych DHL ParcelShopov. Pozrite sa, akými spôsobmi a kanálmi sme danú kampaň realizovali.

  • O službe:

DHL ParcelShopy sú sieťou výdajných a podajných miest určených na jednoduché odosielanie a vyzdvihnutie balíkov.

  • Cieľ kampane:

Cieľom kampane bolo dostať službu DHL ParcelShopov na Slovensku do povedomia verejnosti, spojiť značku DHL Parcel s touto službou a súčasne navýšiť záujem prevádzok – potenciálnych ParcelShopov – o spoluprácu s DHL Parcel. Výsledok kampane sa teda mal odraziť nielen v získaní zákazníkov a naštartovaní novej služby, ale aj v navýšení počtu DHL ParcelShopov.

  • Časové rozmedzie kampane:

Kampaň sme realizovali v rozmedzí troch mesiacov – od začiatku februára do konca apríla 2016. Väčšina z aktivít, ktoré prebiehali a boli vytvorené v tomto období, však majú trvalé využitie.

  • Hlavný claim kampane:

Ústredným sloganom kampane sa stalo spojenie „ParcelShopujte s nami“. Zmyslom tohto claimu bolo dostať slovo ParcelShop do povedomia ľudí práve v spojitosti so značkou DHL Parcel.

Realizácia ONLINE kampane

Webstránka

Prvotným bodom v realizácii kampane bolo vytvorenie webstránky www.parcelshopy.sk, ktorej podstatou a zmyslom bolo vysvetliť filozofiu a fungovanie DHL ParcelShopov. Aj preto sme obsah webstránky rozdelili na tri časti:

  • odoslanie balíka (B2C)
  • doručenie balíka (B2C)
  • partneri (B2B)

Na webstránke sa taktiež dajú nájsť najčastejšie otázky a odpovede o ParcelShopoch, sekcia Novinky s blogovými príspevkami, kalkulačka cien, formulár na prihlásenie sa medzi partnerov, ale aj odkaz na mapu ParcelShopov a sledovanie zásielky.

Aby webstránka nezapadla svojím prevedením medzi tisíckami ostatných, rozhodli sme sa ozvláštniť ju dvomi spôsobmi: priamo na homepage sme umiestnili hravú animáciu s originálnymi ilustráciami a web sme zároveň prepojili s videokampaňou na DHL ParcelShopy, ktorú bližšie rozoberieme v nasledujúcom bode.

Webstránka www.parcelshopy.sk nám napokon priniesla aj nomináciu za dizajn v súťaži webstránok Awwards. Hodnotenie si môžete pozrieť na odkaze awwwards.com/sites/parcelshopy-sk.

Animované brandové video

Ako spomínam vyššie, web sme prepojili s videokampaňou, ktorou sme súbežne s webstránkou službu DHL ParcelShopov uviedli v online prostredí.

Rozprávkové video, ktoré vzniklo v spolupráci s Tomski&Polanski a Grand Beats, nevtieravou formou prezentovalo nielen to, že služba je na Slovensku dostupná, ale sčasti popisovalo aj spôsob, ako funguje.

Video s názvom Rozprávka o ParcelShopoch si môžete pozrieť priamo tu:


Unikátne na tejto videokampani bolo to, že prepájala reklamu na YouTube priamo s webstránkou parcelshopy.sk.

V rámci kampane sa užívateľovi zobrazila vždy iba prvá časť videa až do chvíle, keď vo videu napadli medveďa včely. Divák potom mohol počas dramatickej chvíle vstúpiť do deja tým, že klikol na odkaz s textom „Zahájiť včelí nálet“. To ho presmerovalo na webstránku, kde sa automaticky spustila zvyšná časť videa.

Zaujímavým na tomto je, že reklama na YouTube nepodporuje tlačidlá, podobne ako je to v bežnom YouTube videu. Za týmto účelom sme preto museli využiť bežný odkaz v ľavom dolnom rohu videoreklamy, kam sme umiestnili unikátnu URL, ktorá nebola použitá nikde inde.

Reklama na YouTube pritom často nepatrí medzi najúspešnejšie, no aj napriek tomu sa nám touto špecifickou animovanou kampaňou podarilo dosiahnuť nasledujúce výsledky:

  • Zobrazenia: 566 933
  • Zhliadnutia (dopozerali video do konca): 147 807
  • Miera zhliadnutia: 24,44 %
  • Prekliknutie na webstránku: 2800

Spotify

Okrem audiovizuálnej kampane sme sa rozhodli aj pre čisto auditívnu formu reklamy na DHL ParcelShopy, ktorou sme si dali za cieľ osloviť B2C segment, a to najmä mladých ľudí. Aj preto sme si pre propagáciu zvolili populárnu hudobnú službu Spotify.

Aby naša reklama poslucháčov Spotify nevyrušovala a svojím prevedením sa približovala ostatnému hudobnému obsahu v službe, vytvorili sme pre ňu originálny text, ktorý sme následne zhudobnili v spolupráci s Grand Beats.

Vypočujte si celý spot:



Alebo si pozrite aspoň fotografie z nahrávania. ;) 

Kampaň na Spotify si dokopy vypočulo až 75-tisíc ľudí, z ktorých sa 333 prekliklo priamo na web parcelshopy.sk.

Vďaka širokému dosahu a originálnemu spracovaniu, prispôsobenému na mieru daného média, mala kampaň pozitívny vplyv predovšetkým na šírenie povedomia o značke.

GSP reklama

Súčasťou online kampane bolo aj cielenie na užívateľov v Gmail-ových schránkach s preklikom na parcelshopy.sk.

O tom, že išlo o mimoriadne efektívny kanál, svedčia nasledujúce výsledky:

  • Zobrazenia: 327 990
  • Kliknutia: 28 514
  • Miera prekliknutia: 8,69 %
  • Konverzie: 1 340

 

Prečítajte si tiež: Ako výrazne zvýšiť konverzie pomocou Gmail reklamy v 7 krokoch

Ostatné

Celá kampaň v online prostredí bola, samozrejme, podporená aj pravidelnými SEO a PPC aktivitami, newslettrami, content marketingom, infografikami, PR aktivitami, ako aj aktívnou komunikáciou na sociálnej sieti Facebook na fanstránke DHL Parcel - balíková preprava.

Realizácia OFFLINE kampane

Naším cieľom bolo tiež to, aby sa ľudia s kampaňou „ParcelShopujte s nami“ mohli stretnúť nielen v online prostredí, ale aj priamo v uliciach. Kampaň sme preto realizovali aj “offline”, a to nasledujúcimi spôsobmi:

Citylighty

Jednou z primárnych OOH aktivít, ktoré sme realizovali, bola kampaň založená na takzvaných citylightoch.

Myšlienku DHL ParcelShopov sme sa rozhodli prezentovať dvojicami paradoxov, ktoré boli pútavé a súčasne vysvetľovali spôsob fungovania služby.

Vyzdvihnite si papuče v potravinách. Vyzdvihnite si parfum v stavebninách. Vyzdvihnite si lodičky v pneuservise. Vyzdvihnite si kladivo v kvetinárstve.

Tieto paradoxy, zobrazené na citylightoch po celom Slovensku, hovorili o tom, že DHL ParcelShopom sa môže stať prakticky akákoľvek prevádzka – kvetinárstvo, stavebniny či pneuservis – v ktorej si ľudia môžu vyzdvihovať svoje balíky.

Zastávka na Šancovej ulici v Bratislave

Offline aktivity sme rozšírili aj o kampaň na zastávke MHD na Šancovej ulici v Bratislave. Aby zastávka nepôsobila len ako ďalšie z mnohých reklamou oblepených miest, ale, naopak, aby sa v nej ľudia cítili príjemne, premenili sme ju na žltú DHL obývačku.

Počas jedného z týždňa, počas ktorých farby zastávky patrili spoločnosti DHL, sme priamo na tomto mieste zrealizovali niekoľko aktivít.

V priebehu dvoch dní, či presnejšie počas približne 10 hodín reálneho času, sme na zastávke uskutočnili súťaž o najrýchlejšie zabalenie balíčku a vypísanie kontaktných údajov či fotenie polaroidom. Každý zúčastnený získal reklamný predmet DHL Parcel či drobnosti v podobe nálepiek a balónov, ktoré sme vytvorili špeciálne pre túto príležitosť.

Dokopy sa na zastávke rozdalo približne:

  • 1500 balónov
  • 870 nálepiek
  • 420 reklamných predmetov
  • 80 polaroid fotografií
  • a 1000 letákov o výhodách DHL ParcelShopov

 

Do aktivít, ktoré na zastávka prebiehali, sa spolu zapojilo viac než 250 uchádzačov.

Výsledok kampane

Kombináciou všetkých online aj offline aktivít sa nám napokon podarilo až dvojnásobne zvýšiť záujem verejnosti o DHL ParcelShopy, čo sa odrazilo vo výsledkoch klienta.

Rovnako sme dosiahli stanovený cieľ v podobe rozširovania siete DHL ParcelShopov. Z pôvodných 170 sa ich počet rozrástol na súčasných 459, čo stavia DHL Parcel do pozície kuriérskej spoločnosti s najväčším počtom ParcelShopov na Slovensku.

Markantné zvýšenie sme po ukončení kampane zaznamenali aj pri počte zásielok doručených do DHL ParcelShopov.

Kým pred začatím kampane, v januári 2016, bolo do DHL ParcelShopov doručených 1015 zásielok, po ukončení kampane v máji 2016 to už bolo 3915 doručených zásielok do DHL ParcelShopov. Počet doručených zásielok do DHL ParcelShopov sa teda k máju 2016 zvýšil až o 285 %.

Teší nás, že môžeme byť toho súčasťou.

Kristína Biela V Marketingeri pôsobím na pozícii Content Marketing Manager, no ani popri tom v sebe nezapriem vášeň pre novinárčinu. Milujem prácu so slovom, hovoreným či písaným, a fascinuje ma, akú dokáže mať silu, ak je použité v správnom čase, na správnom mieste a správnym spôsobom. Skúsenosti s tým hovoreným slovom som pritom naberala už od detstva v rádiu, nuž a s tým písaným predovšetkým počas štúdia žurnalistiky na Univerzite Konštantína Filozofa v Nitre, kde som tri roky šéfovala časopisu študentov. V prípade, že by mi slová začali dochádzať, postačí niekoľko šálok dobrej kávy či pár hodín v prírode. A som naspäť.

Mohlo by vás zaujímať