Cestovateľský portál idem: Ako FIRO-tour prešlo od blogu k vlastnému médiu
Content

Cestovateľský portál idem: Ako FIRO-tour prešlo od blogu k vlastnému médiu

Kristína Biela
10. 11. 2018
1673 pozretí
Content
Kristína Biela
1673 pozretí
10. 11. 2018

Cestovateľský portál idem: Ako FIRO-tour prešlo od blogu k vlastnému médiu

Tento článok je pre mňa dôležitý a symbolický zároveň. Nielenže v ňom píšem o mojom srdcovom projekte, ktorému sa venujem spolu s kolegami už viac ako rok a pol, ale jeho posledné riadky zároveň dopisujem odcestovaná v Lisabone, plánujúc výlet do jordánskej Petry. A ako to spolu súvisí? Bude totiž o cestovateľskom portáli idem, ktorý tvoríme pre cestovnú kanceláriu FIRO-tour.
 

Nebojte sa, cieľom tohto článku nie je vychvaľovať našu prácu do nebies. Nie. Budem sa v ňom usilovať o to, aby ste si z neho zobrali čo najviac inšpirácie v prípade, že by ste sa chceli venovať obsahovému marketingu i vy sami.

Samozrejme, v úvode vysvetlím, prečo sme sa spolu s FIRO-tour rozhodli budovať ich vlastné cestovateľské médium, čo bolo naším zámerom a aké výsledky sme dosiahli po roku a pol práce.

Pokiaľ vás to však nezaujíma, pokojne preskočte na druhú časť textu, kde píšem viac o tom, ako premýšľame nad obsahovým marketingom a vďaka čomu sa (podľa mňa) portálu darí tak, ako sa mu darí. Takže idem na to.

ČASŤ 1.


Začiatok: Odhodlanie na oboch stranách

Množstvo firiem dnes tvorí vlastné blogy bez hlbšej myšlienky či zmyslu, s cieľom dostať čo najviac ľudí na svoj web a v ideálnom svete ich premeniť na zákazníkov. A pokiaľ teraz čakáte, že napíšem, aké to je zlé, mýlite sa.

Zbožňujem všetky blogovacie iniciatívy firiem a veľmi fandím každej, ktorá sa rozhodne dávať svojim (potenciálnym) zákazníkom niečo navyše. Takýchto blogov je však dnes na internetoch také obrovské množstvo, že si už ľudia naozaj majú z čoho vyberať. A teda si aj vyberajú.

Firmy, ktoré chcú preraziť v obsahovom marketingu, tak stoja pred čoraz väčšími výzvami, ako svojím obsahom zaujať želanú cieľovú skupinu.

A nepotrebujeme žiadne veľké výskumy na to, aby sme mohli tvrdiť, že si radšej vyberú premyslený (hoc aj firemný) obsahový projekt s vlastnou identitou a hodnotami ako dva seo friendly články v blogovej sekcii, ktorú poťažmo nájdu v pätičke webstránky spoločnosti XY.

Napokon, presne to sa nám potvrdilo aj v prípade FIRO-tour, s ktorým sme sa spoločne pustili do neľahkej úlohy nahradenia všedného blogu na webstránke za vybudovanie ich vlastného média. Prečo?

  • Pretože vybudovaním nového média pod hlavičkou značky vzniká potenciál osloviť novú širokú skupinu potenciálnych zákazníkov.
     
  • Pretože portál dáva príležitosť ukázať ľuďom, že aj v dnešnej dobe vie byť cestovná kancelária cool a užitočná.
     
  • Pretože vybudovaním si vlastného média so stálou početnou návštevnosťou vznikajú tiež možnosti na propagáciu firmy vo vlastnom priestore a s vlastnými pravidlami.
     
  • Pretože stále rastúca návštevnosť vytvára predpoklad na vedľajšie zisky z inzercie, ktoré v ďalšej fáze dokážu pokryť náklady na projekt.
     
  • Pretože FIRO-tour aj v podnikaní dáva svojim klientom kvalitu, služby naviac a pozitívne emócie, ktoré sú napokon tým, čo odlišujú veľké značky od tých dávno zabudnutých.

Skôr ako sme sa pustili do práce, bolo však nutné úprimne si povedať jednu vec: Bude to cesta na dlhé trate.

A veľmi sa teším z toho, že sme sa spolu s FIRO-tour na túto cestu (plnú cestovateľských zážitkov) spoločne vydali.

Po roku a pol totiž nielenže prichádzame do fázy, keď vďaka pozitívnym číslam návštenosti môžeme vytvárať efektívne spôsoby monetizácie projektu, ale portál zároveň svojimi spoločenskými a morálnymi hodnotami presiahol aj obchodné ciele.

Pretože, povedzme si pravdu, práve hodnoty, emócie a príbehy definujú úspešné značky (čo potvrdila aj väčšina speakrov z konferencie Web Summit 2018, vďaka ktorej som sa napokon ocitla v Lisabone.)
 

Postup v skratke

Keď teda padlo rozhodnutie, že ideme do toho, postup bol približne nasledovný:

  1. Pustili sme sa do tvorby identity portálu. Po dlhých úvahách a konzultáciách sme sa zhodli na názve cestovateľského portálu idem. FIRO-tour má dokonca na tento názov už aj ochrannú známku.
     
  2. Navrhli sme štruktúru portálu, kategórie, cielenie, vhodný distribučný kanál, spôsob komunikácie a tak ďalej. Súčasťou každého postu sa stal hashtag #idem, takže si príspevky vie každý ľahko dohľadať.
     
  3. Do boja nastúpili dizajnéri, ux-áci a programátori, vďaka ktorým vznikla funkčná a pekná webová podoba projektu.
     
  4. Nastavili sme si ciele. Prvá fáza: povedomie, návštevnosť, brand. Druhá fáza: k prvotným cieľom pridávame obchodné (prekliky, leady, zisk).
     
  5. Zapracovali sme na plánovaní a tvorbe obsahu. Stanovili sme si kritériá kvality a nepoľavili sme.
     

Aktuálny vzhľad portálu na desktope a na mobile.

Výzva na úvod

Projekt uzrel žiaru internetov približne začiatkom mája 2017 a bol to pre nás veľký moment. Teda obzvlášť pre mňa.

V tie dni som takmer nič nespala. Nielen z únavy, ale aj z nervozity, ako to celé dopadne. Niečo mi však hovorilo, že práve spúšťame veľkú a pozitívnu vec, ktorá nás s FIRO-tour spojí na dlhý čas.

A kto ma pozná, vie, že sa na moje pocity dá v 99 % spoľahnúť. (Áno, nie som práve najracionálnejší typ človeka.)

Nebolo to však také easy. Hneď v deň zverejnenia facebookovej fanpage portálu sme totiž dostali priamo od riaditeľa FIRO-tour hodnotenie – 4 hviezdičky z 5.
 


Bolo mi teda jasné, že zaslúžiť si dôveru nielen čitateľa, ale aj vedenia FIRO-tour, nebude jednoduché. No keďže poznám náš tím a viem, ako pracujeme, do výzvy sme sa radi pustili.
 

Základné info

Poďme však k číslam. Za rok a pol sme:
 

  • publikovali na webe približne 250 článkov (priemer: 14 mesačne)
     
  • na fanpage projektu zverejnili približne 330 Facebook príspevkov (priemer: 18 mesačne)

Objem článkov sme postupne zvýšili z 10 mesačne na aktuálnych 15 (predsa len ide o portál, čiže pravidelnosť a vyšší objem obsahu je nutnosťou).

Samozrejme, obsah sme od začiatku na Facebooku finančne sponzorovali. A hoci vám neprezradím konkrétne sumy, vedzte, že ide o rozpočet, ktorý si dokáže vyčleniť na podobné aktivity aj menšia firma. Hlavným social media kanálom pre FIRO-tour totiž, prirodzene, zostala ich vlastná fanpage.

Ako je na tom portál po roku a pol fungovania?


Návštevnosť

V rozmedzí roku a pol si na tento novovzniknutý projekt kliklo približne 355-tisíc používateľov, ktorí si jednotlivé stránky portálu zobrazili viac ako 665-tisíckrát.

Z počtu publikovaných článkov teda môžeme vyvodiť, že v tomto období má jeden článok priemerne 2 663 zobrazení.
 


Návštevnosť portálu idem od 1. mája 2017 do 31. októbra 2018


Google Analytics nám napovedá viac aj o priemernej návštevnosti v danom časovom horizonte.
 

  • Mesačne portál navštívi 28-tisíc používateľov,
  • týždenne portál navštívi 9,3-tisíc používateľov
  • a denne portál navštívi 2,3-tisíc používateľov.


Priemerné čísla návštevnosti portálu idem po roku a pol od spustenia.


Organika

Aj pri konštantne publikovanom objeme obsahu však v blízkej budúcnosti očakávame nárast návštevnosti vzhľadom na fakt, že pri projekte rýchlym tempom rastie organická návštevnosť. A to aj napriek tomu, že sme v našej stratégii kľúčové slová posunuli tak trochu na vedľajšie miesto.*

*vysvetľujem v druhej časti
 


V októbri 2018 vzrástol počet organických unikátnych zobrazení portálu v porovnaní s októbrom 2017 o viac než 770 %.

Na ilustráciu silnej pozície článkov portálu idem vo výsledkoch vyhľadávania vyberám tri príklady. A hoci nie som žiadny SEO guru, som si na 100 % istá, že Google ocenil nielen aktualitu, ale aj kvalitu spracovania našich výstupov.

Mnohé články z portálu sa už dnes zobrazujú medzi prvými výsledkami vyhľadávania v Google.


Viaceré články sa už dnes zobrazujú na prvých stranách vo výsledkoch vyhľadávania v Google.

Brand

Každému z článkov pritom v súčasnosti pridávame reklamný banner FIRO-tour. To však nie je jediný spôsob, ako priamo v obsahu propagujeme značku cestovnej kancelárie. Zvolili sme úplne iný prístup – transparentnosť, otvorenosť a priblíženie sa verejnosti inak ako len reklamou. Čo to je?

Moje mimoriadne obľúbené rozhovory s riaditeľom FIRO-tour Marcelom Siekelom, ktoré sú vždy plnohodnotným čitateľským zážitkom. Čitateľovi totiž prinášajú informácie “zo zákulisia” cestovnej kancelárie, ku ktorým by sa bežne nedostal a ktoré sú podané veľmi úprimným a ľudským spôsobom. Naozaj výborný spôsob komunikácie.

Ako ukážku vyberám dva takéto rozhovory z portálu.

V tom prvom sme sa rozprávali o tom, akí sú Slováci dovolenkári.

A reakcia čitateľov pod článkom bola perfektná nielen pre nás, ale aj pre celé FIRO. Išlo pritom o náš pilotný rozhovor.

 

Podobne to bolo aj v prípade druhého rozhovoru, v ktorom sme sa zamerali na hodnotenie slovenských cestovných kancelárií zo strany verejnosti.
 

Reakcie čitateľov (nielen pod článkom) nám aj v tomto prípade potvrdili, že sme neurobili krok vedľa.
 


 

Pozitívne dojmy z rozhovorov sa napokon odrazili aj na čítanosti. Viac ako 6-tisíc unikátnych zobrazení pri oboch z príspevkov nám naznačili, že transparentná komunikácia FIRO-tour a približovanie sa čitateľom sú to, čo by sme mali v rámci portálu rozvíjať i naďalej.
 


Počet zobrazení prvých dvoch rozhovorov s riaditeľom FIRO-tour na portáli idem.


A tak sa aj stalo. Len nedávno sme na webe publikovali príspevok, ktorý napísal priamo riaditeľ FIRO-tour. Ten vysvetľuje fungovanie cestovných kancelárií na Slovensku. Ak ste ho ešte nečítali, určite odporúčam.
 

Daný článok si ľudia zobrazili viac než 2600–krát a vzbudil množstvo reakcií na sociálnych sieťach, opäť prevažne pozitívnych. A aj v tomto prípade sme zaznamenali tiež milý komentár priamo pod článkom.
 

Malý tip: Umožnite čitateľom vyjadriť svoj názor nielen na sociálnych sieťach, ale aj priamo pod článkom. My v rámci idem používame platenú verziu plug-inu Disqus.

A pre prípad, že vás mätú čísla návštevnosti z Analytics a čísla priamo z portálu: Verte, z tých som zmätená aj ja. V každom prípade portál berie za “prečítanie” každé jedno kliknutie na stránku, takže tieto čísla treba brať s rezervou.
 

Facebook komunita

Čo sa týka distribučného kanálu projektu, tým je prevažne Facebook, ktorý je zatiaľ jediným social media kanálom portálu idem. Z neho nám teda doposiaľ prichádza väčšina návštevnosti (v sledovanom období je to cez 57 %).


Zdroje návštevnosti portálu.

Radosť mám však obzvlášť z toho, keď vidím, ako sa nám na fanpage sústavne rozrastá komunita priaznivcov portálu. Za prvý rok a pol portál nadobudol viac než 29-tisíc fanúšikov. A tento počet sa rýchlo zvyšuje.
 


Počet fanúšikov portálu idem na fb fanpage k 31. októbru 2018.

ČASŤ 2.


Ako sa nám to celé podarilo?

V tejto časti odo mňa nečakajte čísla, fakty ani suché štatistiky. Projekty, na ktorých spolu s mojím content tímom pracujeme, totiž vždy beriem veľmi osobne. A presne také budú aj nasledujúce riadky.

Pokiaľ by sa ma teda niekto opýtal, čím to je, že sa projekt rozbehol takým pozitívnym smerom ako doposiaľ, povedala by som určite toto:
 

Nespali sme

Keď sme všetko pripravili a začali sme zdieľať články, projektom sme doslova žili. Sama som každú jednu možnú chvíľu (aj vo voľnom čase) kontrolovala, ako ľudia reagujú na projekt, na jednotlivé články, čo sa im páči, čo sa im nepáči, ktoré témy sú a, naopak, nie sú atraktívne… Jednoducho, sledovala som všetko, čo sa len dalo, aby sme vedeli, akým smerom ísť ďalej. A nebola som sama.

Pridali sa aj kolegovia Erik (môj najväčší content parťák) a Vlado (úžasne trpezlivý account projektu). Často sme sa stretli ráno s kruhmi pod očami, ale vedeli sme, čo robíme. Ak totiž chcete takúto prácu robiť dobre, musíte jej obetovať viac ako len vyhradený pracovný čas na písanie. Musíte ňou žiť a musí vám na nej záležať.
 

Nenechali sme sa ovládať kľúčovými slovami

Nijako nespochybňujem fakt, že kľúčové slová sú a ešte aj dlho budú dôležitou súčasťou digitálneho marketingu. Počas mojej niekoľkoročnej praxe v obsahovom marketingu sa mi však vždy viac osvedčili staré dobré metódy vymýšľania tém: mať oči otvorené, uši nastavené, vytvoriť si zoznam dôveryhodných zdrojov, byť neustále v obraze, mať prehľad o aktuálnych trendoch a informáciách a vnímať, čo ľudí zaujíma. A nie iba pomocou tabuľky s kľúčovými slovami.

Majte zároveň prehľad aj o náladách v spoločnosti alebo o počasí, pretože aj to výrazne vplýva na čítanosť vašich článkov. Obzvlášť, ak vám veľkú časť návštevnosti prinášajú sociálne siete.

Tak napríklad, zdieľať článok na Facebooku v piatok večer za pekného letného dňa by som vám rozhodne neodporúčala. A písať článok na kľúčové slová “dovolenka v Chorvátsku” v predvianočných zhonoch alebo počas protestov v uliciach asi tiež nebude práve najlepší nápad.

Uvažujte. A inšpiráciu hľadajte rôznymi spôsobmi. Ak by som to tak sama nerobila, určite by som pre klientov nedokázala vymýšľať stovky zaujímavých tém ročne.
 

Nevykašľali sme sa na kvalitu článkov

Ak majú články pomáhať značke, treba si dať na nich záležať. A presne to sme urobili. Články predsa musia firmu reprezentovať.

To znamená neskopírovať prvú vec, ktorá na vás vyskočí niekde internete, ale hľadať si ku každej téme viacero rôznych dôveryhodných zdrojov, veľa si čítať, téme rozumieť a písať články spôsobom, aby boli správne, čo najviac nápomocné či inšpiratívne. Také, že by ste ich sami ochotne vyzdieľali na svojom profile či odporučili svojim známym. Určite nie písané len podľa stanoveného počtu normostrán.

Články portálu idem napríklad okrem podrobných a overených informácií často dopĺňame aj o užitočné interaktívne mapy. Veľký pozor si dávame taktiež na zrozumiteľnosť textu a gramatiku, pretože na nej ľuďom stále veľmi záleží (čo sa mi potvrdilo nespočetne veľa ráz).

Samozrejme, značnú pozornosť venujeme tvorbe titulkov. Ale to je téma na samostatný článok.
 

Neuverili sme tomu, že ľudia nečítajú

Ešte pred spustením portálu sa ozývali hlasy, ktoré odsudzovali projekt na zánik len preto, že ľudia vraj dnes už nečítajú. Toto je však taká veľká nepravda, že o tom netreba ani zbytočne polemizovať (stačí sa predsa pozrieť na stránky veľkých médií, do kníhkupectiev a nakoniec aj na čítanosť portálu). Vyskytli sa však aj hlasy, ktoré mi odporúčali, aby sme písali strohý, ľahko konzumovateľný obsah so zameraním na fotky.

Jasné, rozumiem, ale slušne odmietam. Takýto obsah má totiž len krátku životnosť. Píšeme teda tak, aby našu prácu vďaka kvalite ocenil Google, aby články dobre poslúžili aj náročnému čitateľovi a súčasne tak, aby si v nich niečo našiel aj lenivý čitateľ (aspoň fotografie s popismi). Veď my sme predsa tí, ktorí zodpovedáme za to, aký bude obsah internetu v budúcnosti. Kultivujme.
 

Nepodcenili sme význam vizuálov

Pri sledovaní iných firemných blogov, na ktorých pracujú agentúry, som si viackrát všimla, že množstvo článkov obsahuje pár ilustračných fotografií bez akejkoľvek výpovednej hodnoty. Niekoľko takýchto článkov sa dokonca dostalo aj ku mne, aby som ich zverejnila na portáli. A poviem vám, strávila som asi dve hodiny len tým, aby som k nim našla správne, vkusné a zmysluplné fotografie.
 


Zabudnite na takéto zbytočné ilustračné fotografie. Čo predsa napovie čitateľovi o Mauríciu tento nezmysel?
 


Čitateľovi radšej ukážte cez fotografiu to, čo v lokalite môže vidieť. Napríklad na Mauríciu aj takéto krásne vodopády Chamarel.


Pokiaľ máte v pláne tvoriť čokoľvek cestovateľského charakteru, jednoducho si nemôžete dovoliť vykašlať sa na fotografie. V tomto prípade totiž tvoria až 50 % úspechu.

Preto od samého začiatku portálu vkladáme veľa úsilia do vyhľadávania fotografií, ktoré nielenže čitateľom vizuálne spríjemnia zážitok z článku, ale zároveň ukážu všetko dôležité, o čom v článku píšeme. Nie je teda nič nezvyčajné, keď článok na portáli obsahuje aj 20 fotografií.

Myslite pritom aj na to, že práve náhľadová fotografia má veľký vplyv na to, či si čitateľ článok vôbec otvorí alebo nie. Pekné vizuály najradšej hľadám vo voľne dostupnej databáze Unsplash. Prirodzene, fotografie kupujeme tiež z fotobanky Shutterstock a využívame tiež fotografie od respondentov či naše vlastné.
 

Neuspokojili sme sa s jedným žánrom

Keďže sme sa rozhodli prejsť od blogu k portálu, nastal čas pouvažovať aj nad žánrovou pestrosťou, respektíve nad využívanými formátmi. K univerzálnemu žánru “článok” sme teda pridali tiež rozhovory, reportáže, názorové formáty či kvízy.
 


Náhľad sekcie Kvízy na portáli idem.


Na portáli si čitatelia mohli prečítať okrem rozhovorov s riaditeľom FIRO-tour napríklad rozhovory s Máriou Čírovou, Marekom Majeským, Gogom, Števom Martinovičom, ale napríklad aj s leteckým dispečerom, ktorý nás doslova previedol leteckým dispečingom v Bratislave. Naozaj zážitok.

Paradoxom pre mnohých môže byť to, že sa nám v porovnaní s rozhovormi so známymi osobnosťami viac osvedčili rozhovory s “obyčajnými Slovákmi”. Ako príklad uvádzam nedávno publikovaný rozhovor o svadobnej ceste Slovákov v rumunskej Transylvánii. Skúste sa sami zamyslieť nad tým, prečo je to tak.
 

Nezabudli sme na čitateľnosť textu a responzitivu

Od začiatku nám bolo jasné, že ak chceme, aby sa portál rozbehol, musíme sa zamerať na ľahkú čitateľnosť textu a tiež na správne zobrazenie článkov na mobiloch. Či sa vám to páči alebo nie, prichádzame do "mobile first" doby, a preto sa stáva oveľa dôležitejšie to, čo ľudia vidia vo svojich smartfónoch, ako to, čo im ponúknete na desktopoch.

Pre ľahšiu čitateľnosť teda texty vo veľkom členíme odsekmi, medzitiulkami a fotografiami (viac o tom píšem v článku o členení textov) a urobili sme všetko pre to, aby sa portál zobrazoval na mobiloch bez akýchkoľvek problémov. Koniec koncov, až 77,5 % návštevnosti nám prichádza na portál z týchto zariadení.
 


Až 77,5 % používateľov prichádza na portál idem z mobilov.


Neodtrhli sme sa od reality

V tejto časti by som ešte chcela pripomenúť to, aké dôležité je pri tvorbe content marketingového projektu agentúrou úzko spolupracovať s klientom. Aj dnes totiž vznikajú contentové projekty, ktoré klientovu značku odsúvajú do úzadia. A to je veľká chyba.

Portál predsa musí pracovať pre značku, jasne sa za ňu priznať a pomáhať jej zlepšovať imidž. Aj preto je priamo v logu portálu umiestnený názov FIRO-tour, aj preto si s klientom pravidelne vymieňame informácie o aktuálnych ponukách a aktivitách cestovnej kancelárie, aj preto sa priebežne stretávame a realizujeme spomínané rozhovory či názorové články.

Čitatelia tak vedia, kto stojí za portálom, a preto si potom radi a bez akýchkoľvek výhrad prečítajú aj propagačné príspevky venované aktuálnym ponukám cestovnej kancelárie. A tak to má byť.
 


Projekt sme úzko prepojili so značkou. Vďaka tomu si čitatelia radi prečítajú aj reklamné články.


Neodignorovali sme čitateľov

Ďalším významným krokom pri budovaní portálu bolo a stále je to, že sme vždy vnímali komentáre a podnety od čitateľov. Totiž aj hejterský komentár je lepší ako žiadny. Nielenže nám pomáha posúvať sa vpred, ale s každým jedným pribudnutým komentárom sa nám tiež zvyšuje dosah príspevkov. Facebook si totiž všíma to, či je príspevok zaujímavý natoľko, že podnecuje ľudí k zapájaniu sa. A keď je, odmeňuje ho vyšším dosahom.

Aj preto sme od začiatku v článkoch i v príspevkoch vyzývali čitateľov, aby nám písali ich zážitky, názory, skúsenosti a posielali vlastné fotografie. A čo sa udialo?

Dnes nám ľudia pod príspevky píšu úplne bežne a o to viac sa teším z toho, že nám často posielajú aj svoje fotografie z ciest. Pokiaľ je to z časového hľadiska možné, reagujeme na každú jednu fotku a odpisujeme na každý jeden komentár. Zvyšuje to totiž nielen engagement príspevku, ale aj dôveryhodnosť značky.
 

Nezastavili sme sa

Skôr ako ukončím túto moju argumentáciu (a pre niekoho možno polemizovanie) o tom, prečo sa portálu darí, nedá mi ešte nespomenúť jedno – kroky navyše. Podobne ako iné projekty, ktorým sa venujeme, ani tento sme nezobrali len ako niečo, čo nám má zarobiť a dovi, dopo.

Tak ako je portál vizitka pre nášho klienta, rovnako je vizitkou pre nás. Aj preto sústavne hľadáme spôsoby, ako projekt posúvať vpred, vymýšľame nové formáty, plánujeme nové spôsoby propagácie klienta a stále si kladieme nové ciele. Pokiaľ chcete, aby vám podobný projekt fungoval dlhodobo, jednoducho nemôžete zastať. Ale všetko má svoj čas.

Milou, hoci drobnou ukážkou kroku navyše, ktorý sme v rámci portálu urobili, sú napríklad facebookové editoriály, ktorými sme začali avizovať obsah na najbližšie obdobie. Hoci aj tu mi ľudia tvrdili, že Facebook potrebuje iba krátke statusy, opak sa stal realitou. Naša iniciatíva sa stretla s pozitívnym ohlasom fanúšikov. 
 

Výzva na záver

Ako som už spomínala vyššie, aktuálne vchádzame do ďalšej fázy projektu, ktorá sa bude orientovať nielen na brand, ale aj na finančnú návratnosť portálu idem pre FIRO-tour. Máme teda pred sebou ešte veľké množstvo výziev a oveľa viac práce, ale pevne verím, že si napokon zaslúžime tých 5 hviezdičiek z 5.

A vám udeľujem hneď 10 z 10 za to, že ste tento článok dočítali až do konca. Ak ste si z neho zobrali aspoň jednu dobre mienenú radu či ideu, splnil účel. Nabudúce snáď viac napíšem aj o tom, aké témy zaberajú na čitateľov a prečo je to tak.  

Dovtedy sa majte krásne. Ďakujem za vašu pozornosť, pozdravujem vás a #idem #dosveta. :)
 

Kristína Biela V Marketingeri pôsobím na pozícii Content Marketing Manager, no ani popri tom v sebe nezapriem vášeň pre novinárčinu. Milujem prácu so slovom, hovoreným či písaným, a fascinuje ma, akú dokáže mať silu, ak je použité v správnom čase, na správnom mieste a správnym spôsobom. Skúsenosti s tým hovoreným slovom som pritom naberala už od detstva v rádiu, nuž a s tým písaným predovšetkým počas štúdia žurnalistiky na Univerzite Konštantína Filozofa v Nitre, kde som tri roky šéfovala časopisu študentov. V prípade, že by mi slová začali dochádzať, postačí niekoľko šálok dobrej kávy či pár hodín v prírode. A som naspäť.

Mohlo by vás zaujímať