Chcete livestreamovať na Facebooku ako expert? Tu je 8 rád
Social

Chcete livestreamovať na Facebooku ako expert? Tu je 8 rád

Lucia Tilandyová
01. 07. 2016
2790 pozretí
Social
Lucia Tilandyová
2790 pozretí
01. 07. 2016

Chcete livestreamovať na Facebooku ako expert? Tu je 8 rád

Čo môže byť autentickejšie a mať väčší potenciál, ako spojiť sa v priebehu niekoľkých sekúnd naživo so svojimi fanúšikmi či priateľmi a vytvoriť si tak vlastné publikum? Ak preto plánujete vy alebo váš klient zaujímavý event, streamovať ho cez Facebook Live môže byť pútavým spestrením vašich marketingových aktivít.

zdroj: forbes.com

Fanúšikovia sú zvedaví, prípadne majú výhrady ohľadom výroby vášho produktu? Nechajte ich presvedčiť sa na vlastné oči živým náhľadom do procesu výroby. Promujete na Facebooku fashion či inú zaujímavú značku? Doprajte fanúšikom exkluzívny „behind the scenes look“ či interview. Fanúšikovia sú vždy radi tam, kde sa niečo deje, kde to žije a kde za bežných okolností prístup nemajú.

Ešte predtým, ako si livestream vyskúšate na vlastnej koži, skúste sa prelúskať našimi 8 tipmi, ktoré vyplývajú z našej nedávnej skúsenosti s Facebook Live na nedávnej DHL eCommerce Day 2016.

#1 Povolenie

Myslíte si, že streamovať môžete kohokoľvek a kdekoľvek? Pátrali sme po rôznych zdrojoch, avšak ani v jednom nebolo definitívne objasnené, ako to oficiálne s právami na Facebooku v rámci livestreamu je.

Je však minimálne slušné (a tiež v súlade s našimi zákonmi) vyžiadať si súhlas od streamovanej osoby, organizátora eventu či majiteľa priestoru, v ktorom livestream prebieha.

#2 Teasing

Chcete mať počas livestreamu čo najviac aktívnych divákov? Pripravte si s dostatočným predstihom na fanpage či váš súkromný profil teasing, ktorého súčasťou bude výstižný vizuál so všetkými potrebnými informáciami.

#3 WiFi

Myslíte, že WiFi pripojenie v priestore plánovaného livestreamu máte v malíčku? Presne to sme si mysleli aj my. Dokonca aj v takom hoteli, ako je Double Tree By Hilton v Bratislave, je všetko možné a WiFi pripojenie zlyhalo.

Ak pritom chcete, aby bol váš live stream kvalitný a prebiehal bez otravného prerušovania a sekania, ani slabé WiFi pripojenie vám jednoducho nebude stačiť.

Keď sa však už ale predsa len dostanete do podobnej nepríjemnej situácie ako my, vašou záchranou môže byť zapnutie 3G mobilných dát, ktoré ale odporúčame vopred zaplatiť – aj tie majú svoje objemové limity.

#4 Headline

Vopred si pripravte tiež výstižný a trefný názov livestreamu. Ide totiž o moment, ktorý určí, či sa pri scrollovaní v novinkách divák zastaví a zúčastní živého vysielania, alebo bude pokračovať v scrollovaní bez povšimnutia ďalej. Tento proces trvá iba pár sekúnd, a preto je práve headline často rozhodujúcim faktorom.

#5 Filtre

Vybrať si môžete dokonca aj filtre – dizajn livestreamu. Čiernobiela, sépiová alebo klasická farebná? To záleží na vás.

#6 Subscribe

Počas živého vysielania (v prípade, že robíte interview alebo komunikujete priamo s divákmi) môžete svojich fanúšikov vyzvať k odkliknutiu „subscribe button“ fanpage, vďaka čomu začnú prijímať notifikácie v čase opätovných živých vysielaní.

#7 Call to Action

Vyzývajte počas živého prenosu svojich divákov k otázkam a priebežne na ne odpovedajte. Diváci sa vám za to odvďačia svojím „engagment and reach“. Navyše, takýmto spôsobom sa môžete prezentovať ako profesionál vo svojom obore, ponúknuť divákom poradenstvo či predstaviť benefity produktov a služieb.

#8 Trvanie

Posledná vec, ktorú majte pri streamovaní na pamäti – realizujte živé vysielania na svojej fanpage pravidelne, približne v rovnakom čase a snažte sa dodržať ich ideálnu dĺžku trvania. Odporúča sa minimálne 10 minút a maximálne 90 minút.

Na záver prihodíme už len Sajfov citát z konferencie:

 

„Facebook je ako tamagoči, musíte mu dávať pravidelne napapať."

 

V tomto prípade hovoríme o kvalitnom každodennom contente. Držíme palce! :)

Lucia Tilandyová Sociálnym sieťam sa venujem už 7 rokov. Rada využívam moje poznatky z oblasti psychológie a prepájam ich s technológiami a marketingom. Mojou vášňou je budovanie značky online – prostredníctvom sociálnych sietí. Pri svojej práci sa riadim predovšetkým heslom "people don't share facts, they share emotions“. Rada veci vnímam a analyzujem do hĺbky. Aj preto tam, kde iní vidia lajky, ja vidím reálnych ľudí s určitým potrebami a záujmami. A pokiaľ práve netvorím love brand, tak trénujem disciplínu vo fitku alebo si vychutnávam dobrú kávu. :)

Mohlo by vás zaujímať