Social

5 grafických vychytávok pre rýchlu tvorbu vizuálov na sociálne siete

Lucia Tilandyová
05. 10. 2016
26915 pozretí
Social
Lucia Tilandyová
26915 pozretí
05. 10. 2016

5 grafických vychytávok pre rýchlu tvorbu vizuálov na sociálne siete

Tvoríte content na sociálne siete a váš grafik odišiel na dovolenku, prípadne potrebujete pripraviť narýchlo grafické vizuály a na Photoshop už nemáte čas alebo dostatok skúseností? Nezúfajte – v tomto článku nájdete zopár jednoduchých grafických toolov, ktoré vám pomôžu túto nepríjemnú situáciu zvládnuť. :)

1. Pic Monkey

Pic Monkey je tool ako stvorený na editovanie a tvorbu fotografií. Ponúka množstvo využiteľných efektov a funkcií, spomedzi ktorých si zakladá najmä na týchto 4 funkciách – photo editing, touch up, design tools, collage.

Prostredníctvom funkcie „photo editing“ je možné fotku orezať, priradiť jej rámik, otočiť ju, pridať k nej ľubovoľný text či vylepšiť farebnými a kontrastnými efektmi.

Ďalšia funkcia „touch up“ je určená na zdokonalenie a retušovanie objektov na fotografii. Dokáže upraviť drobné detaily týkajúce sa vizáže – napríklad vybieli žlté zuby, skrášli mdlú pokožku či odstráni červené oči. Treba však rátať s tým, že nie všetky efekty sú vo funkcii „touch up“ dostupné zdarma.

Tool Pic Monkey disponuje aj funkciou „design“, v ktorom vám upraví fotku do požadovaného rozmeru. Vylepšený je tiež o možnosť vyskladania si vlastnej koláže z voliteľného množstva fotografií.

Na webstránke Pic Monkey navyše nájdete aj šikovné tutoriály, napríklad aj o tom, ako vytvoriť takzvané „pop art“ portréty.

2. PIXLR

PIXLR je veľmi jednoduchý, ale zároveň užitočný tool. Už v úvodnej časti ponúka na výber funkcie zdarma – konkrétne editor a express.

V editore je možné transformovať objekty, meniť farby či pracovať priamo v pozadí fotografie.

Pokiaľ však chcete narýchlo upraviť fotku, spraviť ju originálnejšou a osviežiť ju rôznymi efektmi alebo kolážou v priebehu pár sekúnd, potom odporúčame využiť funkciu express.

3. Pic Collage

Možno budete s nami súhlasiť – už samotný dizajn tohto toolu je veľmi originálny a hravý.

Niet sa čomu čudovať, veď Pic Collage sa riadi heslom „party with your photos“. :)

A čím je taký výnimočný? Umožňuje autenticky „vystrihnúť“ objekt z fotky pomocou jednoduchého pohybu prstom a dosadiť ho ľubovoľne do pozadia.

Okrem toho, ponúka možnosť výberu zaujímavých fontov, fotiek, videí a gifov. Navoliť si môžete tiež vlastný fresh layout portrét s tematickými stickermi. Na webstránke Pic Collage nájdete tiež množstvo inšpiratívnych rád a tipov.

4. Adobe Spark

Adobe Spark je perfektný tool pre tvorbu vizuálnych príbehov – prostredníctvom videí, fotiek, postov.

Vyniká predovšetkým tým, že umožňuje efektívne a rýchlo vytvoriť vizuál s nápaditým textom použitím rôznych štýlov fontov, farieb a efektov.

Potrebujete rýchlo pripraviť krátku prezentáciu, pohľadnicu, koláž, portfólio alebo motivačný citát? Potom je tento tool pre vás ten pravý.

Skvelé je aj to, že nemusíte tráviť čas na Googli či vyhľadávaním fotiek vo fotobankách – Adobe Spark ich totiž má v repertoári pomerne dosť. Pod hashtagom #AdobeSpark nájdete na webstránke inšpiratívnu galériu s ukážkami, pričom celá galéria je rozčlenená do prehľadných tematických podkategórií.

5. Canva

Canvu asi poznáte všetci, alebo ste o nej minimálne aspoň raz počuli.

Napriek tomu nám nedalo nespomenúť ju opäť v tomto článku, keďže je obľúbeným grafickým pomocníkom a má množstvo priaznivcov po celom svete, vrátane samotných social media špecialistov.

Canva ponúka jednoduchý návod, ako vytvoriť atraktívne a zaujímavé posty na sociálne siete –na Instagram, Facebook, Twitter, ako aj na Pinterest či Tumblr.

Plánujete, že zrealizujete nový dizajn darčekových poukazov, plagát, nápojový a jedálny lístok, titulku na blog či infografiku? Toto všetko Canva umožňuje. Tool je nenáročný na obsluhu a zároveň veľmi efektívny. Dokážete sa v ňom ľahko orientovať.

 

Poznali ste niektorý z uvedených toolov, alebo používate iné? Podeľte sa s nami o vaše skúsenosti v diskusii pod článkom. :)

Lucia Tilandyová Sociálnym sieťam sa venujem už 7 rokov. Rada využívam moje poznatky z oblasti psychológie a prepájam ich s technológiami a marketingom. Mojou vášňou je budovanie značky online – prostredníctvom sociálnych sietí. Pri svojej práci sa riadim predovšetkým heslom "people don't share facts, they share emotions“. Rada veci vnímam a analyzujem do hĺbky. Aj preto tam, kde iní vidia lajky, ja vidím reálnych ľudí s určitým potrebami a záujmami. A pokiaľ práve netvorím love brand, tak trénujem disciplínu vo fitku alebo si vychutnávam dobrú kávu. :)

Mohlo by vás zaujímať